Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!

Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: titulní fotka Citroën DS3 Racing míří i na náš trh; v showroomech se objeví v březnu příštího roku.

Tedy, objeví… vzhledem ke kvalitám i designu vozu to spíš vypadá na jasnou podpultovku. I dvě barevné kombinace budou stát zato, nadto bude toto provedení vyrobeno v omezené sérii.

První barevná kombinace nabídne oranžovou střechu, disky kol, masku chladiče či kryty zpětných zrcátek a to v kombinaci s černou karoserií v barvě Obsidien. V interiéru potom oranžovou najdeme třeba na liště palubní desky či na spodní části řadicí páky. V druhé kombinaci doplňuje šedý odstín střechy bílý odstín karoserie Banquise. I zde se šedá barva opakuje na lištách, krytech zpětných zrcátek a na liště palubní desky. Maska chladiče je u této verze v karbonovém provedení. Kdyby se vám nabízený design zdál fádní, máte možnost polepit si interiér i exteriér značkovými samolepkami.

Co nás ale velmi zajímá je motor – na vyladění motoru se prý podílel tým Citroën Racing, který u toho měl využít veškeré zkušenosti značky, stojící za šestinásobným ziskem Poháru konstruktérů ve WRC. No, zní to sice pěkně, ale jako WRC vám nový Citroën rozhodně jezdit nebude. Ale na sympatické okreskové svezení to stačit jistě bude.

Vůz je opatřen 1,6 litrovým motorem THP, u něhož se podařilo zvýšit výkon na 207 koní (v některých zemích, je výkon pouze 202 koní) při šesti tisících otáčkách. Točivý moment vzrostl z 240 Nm na 275 Nm, což v porovnání s verzí THP 150 představuje nárůst o téměř 15 %. Tato hodnota je k dispozici u otáček 2 500 ot/min. Hlavní změna nastala u uložení motoru a turbodmychadla, jehož plnící tlak se zvýšil na 2,2 bar. Vývoj prodělal i výfuk, který má u této verze výraznější barvu. Cenu za vyšší výkon budete platit při každém čerpání paliva – zatímco slabší verze THP se spokojí s 95ti oktany, vrcholnému provedení chutná více 98mi oktanový benzin. Spotřeba by snad ale neměla být nikterak děsivá, udávaná hodnota kombinované spotřebu (6,4 litru) je spíše optimistická. Nevím zda je to mistrovstvím odborníků z Citroën Racing či jde o nějaké kouzlo černé magie, ale silnější verze má dokonce nižší udávanou spotřebu než verze THP 150.

Jízdní výkony jsou velmi zajímavé – díky pohotovostní hmotnosti 1165 kg je auto hodně svižné a dokáže na stovku zrychlit za 6,5 sekundy. 400 metrů s pevným startem pokoří za 14,7 s a kilometr s pevným startem za 26 a půl sekundy, navíc dokáže Citroën DS3 Racing upalovat rychlostí až 235 km/h.

Podvozek a nápravy vozu Citroën DS3 prošly velmi důkladným přepracováním. Velká péče byla věnována odpružení a tlumičů, které byly speciálně upraveny pro lepší kontakt s vozovkou. Přední i zadní rozchod byl navíc rozšířen o 20 mm a došlo ke snížení světlé výšky vozu o 15 mm. Nově kalibrované ESP lze nadále zcela odpojit, což oceníme emotikonem: $1$

I řízení bylo upraveno tak, aby bylo přesnější a lépe vyhovovalo sportovnímu duchu auta. Došlo k úpravě jeho uložení ve voze, aby dokázalo lépe reagovat na vozovku a přitom si i ve velmi nízkých rychlostech zachovalo snadnou ovladatelnost. Systém brzd byl vepředu opatřen čtyřpístovými třmeny Brembo a kotouči o průměru 323 mm. Ty jsou schovány za osmnáctipalcovými koly nového „hi-tech“ designu. U kol byla u sériového vozu ve světové premiéře využita technologie „Reverse“, spočívající v přesunutí dutiny disku zevnitř ven. Vizuálně tak disky vypadají větší, navíc u nich došlo k lepšímu rozložení váhy, která se tak snížila o přibližně 5 %, což opět zlepšuje jízdní vlastnosti celého vozu Citroën DS3 Racing.

Cena DS3 Racing byla stanovena na 779.900,– Kč.

Fotogalerie

  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 1
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 2
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 3
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 4
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 5
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 6
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 7
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 8
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 9
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 10
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 11
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 12
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 13
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 14
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 15
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 16
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 17
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 18
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 19
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 20
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 21
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 22
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 23
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 24
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 25
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 26
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 27
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 28
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 29
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 30
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 31
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 32
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 33
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 34
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 35
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 36
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 37
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 38
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 39
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 40
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 41
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 42
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 43
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 44
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 45
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 46
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 47
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 48
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 49
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 50
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 51
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 52
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 53
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 54
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 55
  • Citroën DS3 Racing: ostrá verze s 207 koníky míří i k nám!: fotka 56

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
berem hned SEF 10.12.2010  21:54
Vstoupit do diskuse ›