Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny

Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny: titulní fotka Chevrolet rozšiřuje nabídku Corvette Stingray o sportovnější provedení s tradičním označením Grand Sport, které je usazeno mezi výchozí model a verzi Z06.

Tradice Chevroletů Corvette Grand Sport sahá až do první poloviny šedesátých let ke speciálním závodním verzím druhé generace. Ve své nejnovější podobě ovšem představuje špičkový sportovní stroj, který ovšem využívá zkušenosti získané závodními příbuznými na okruzích.

Chevrolet si pro premiéru nové Corvette Grand Sport v provedení pro modelový rok 2017 zvolil letošní autosalon v Ženevě, kde rovnou potvrdil, že tento model vstoupí na severoamerický trh letos v létě a Evropa se na něj může těšit na podzim.

Základem novinky je standardní Corvette Stingray, což znamená, že v její přídi je uložen atmosférický vidlicový osmiválec LT1 o objemu 6,2 litru, který produkuje výkon 343 kW (466 k). Standardem pro Grand Sport je sedmistupňová automatická převodovka, ale na přání bude k dispozici i s osmistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem a specifickým nastavením.

Chevrolet uvádí, že Grand Sport sází podobně jako úspěšná závodní Corvette C7.R GTE Pro z loňské sezóny na lehkou a pevnou konstrukci, již zmíněný atmosférický motor, propracovanou aerodynamiku a specifické nastavení podvozku.

Chevrolet Corvette: Všechny generace pohromadě

Standardem pro novou Corvette Grand Sport jsou magnetické tlumiče spolu s novými stabilizátory a pružinami, elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností, brzdový systém Brembo s kotouči o průměru 355 mm vpředu a 340 mm, do nichž se zakusují šestipístkové, resp. čtyřpístkové třmeny. Přímo pro tuto verzi byla navržena kola s rozměry 19×10 palců vpředu a 20×12 palců vzadu a pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 285/30 ZR19 vpředu a 335/25 ZR20 vzadu.

Vedle podvozku byla věnována pozornost i karoserii a především zvýšení aerodynamického přítlaku ve vysokých rychlost. Přepracování se proto dočkal spoiler na přídi, výdechy za předními koly a na zádi jsou širší blatníky spolu s pevným zadním spoilerem.

V této standardní podobě zvládne nový Grand Sport v zatáčkách přetížení 1,05 g, ale pokud budoucí majitel zatouží po ještě ostřejším okruhovém náčiní, pak si může objednat paket Z07, který obsahuje karbon-keramické brzdy a pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 Cup. S touto výbavou se boční přetížení zvyšuje na 1,2 g.

Chevrolet Corvette Grand Sport bude nabízen se stejnou paletou laků karoserie a odstínů interiéru jako Stingray, ale navíc přidává Collector Edition v šedém metalickém laku Watkins Glen, který doplňují tradiční modré pruhy na předních blatnících. Stejná kombinace barev je pak použita i v interiéru. Prodej této edice se pak má na severoamerickém i evropském trhu rozběhnout koncem letošního roku.

Fotogalerie

  • Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny: fotka 1
  • Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny: fotka 2
  • Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny: fotka 3
  • Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny: fotka 4
  • Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny: fotka 5
  • Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny: fotka 6
  • Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny: fotka 7
  • Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny: fotka 8
  • Chevrolet Corvette Grand Sport má závodnické kořeny: fotka 9


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
AlysonVbz AlysonPyv 26.09.2017  10:26
Vstoupit do diskuse ›