Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec

Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: titulní fotka Na loňském autosalonu v Ženevě představila milánská karosárna statickou studii kupé Disco Volante. Letos na stejném místě vystavuje funkční exemplář s technikou a interiérem Alfy Romeo 8C Competizione.

Carrozzeria Touring Superleggera představila kupé Disco Volante jako poctu trojici roadsterů a čtveřici kupé Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante z roku 1952. Tyto vzácné sportovní vozy se mohly již na počátku padesátých let, díky tvarům svých karoserií, pyšnit součinitelem aerodynamického odporu 0,25.

Stejnou hodnotou má vynikat i karoserie nového Disco Volante, která má svým designem přímo odkazovat na C52 Disco Volante z padesátých let a rozvíjí jeho tvary do moderní formy.

Dárcem mechanických skupin pro nové Disco Volante je Alfa Romeo 8C Competizione. V přídi je tak uložen vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru s výkonem 331 kW (450 k) při 7000 min-1 a točivým momentem 480 Nm při 4750 min-1, který prostřednictvím šestistupňové převodovky pohání kola zadní nápravy.

Kromě motoru, převodovky a náprav je Alfa Romeo dárcem i skeletu. Ten je pouze upraven v oblasti přídě, dveří, střechy a C-sloupku, aby na něj bylo možné namontovat nové povrchové panely karoserie. Ty jsou vyrobeny z hliníků a lehkých kompozitních materiálů CFRP, tedy plastů vyztužených uhlíkovými vlákny.

Z Alfy Romeo pochází i kompletní palubní deska, středový tunel, volant, sedadla a některé další části interiéru dvoumístného kupé.

Letošní funkční Disco Volante má oproti loňské studii lehce odlišné rozměry. Karoserie se prodloužila z původních 4613 mm na 4620 mm, rozšířila z 2020 mm na 2032 mm a naopak lehce snížila z 1335 mm na 1309 mm. K lehkému zkrácení došlo u rozvoru náprav a to z 2696 mm na 2640 mm. Beze změn je pouze rozchod kol, který je 1591 mm vpředu a 1589 mm vzadu. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je 49 % vpředu a 51 % vzadu.

Kupé s palivovou nádrží o objemu 88 litru a miniaturním 142 l zavazadelníkem stojí na kolech kovaných z hliníkové slitiny a obutých do pneumatik Pirelli P Zero Rosso o rozměrech 245/35 ZR20 vpředu a 285/35 ZR20 vzadu.

Disco Volante má dosahovat maximální rychlosti okolo 292 km/h a z 0 na 100 km/h akcelerovat za 4,2 s. Letos milánská karosárna doplnila i údaje o spotřebě paliva. V městském provozu má kupé spálit 23,6 l benzinu na 100 km, v mimoměstském provozu si řekne o 11,4 l benzinu na 100 km a v kombinovaném provozu má mít spotřebu 15,8 l benzinu na 100 km.

Milánské kupé s technikou Alfy Romeo nemusí nutně zůstat v jediném funkčním exempláři, protože Carrozzeria Touring Superleggera je připravena vyrobit další vozy. Zájemci ovšem musí počítat s tím, že výroba kupé trvá více než 4000 pracovních hodin a jejich vůz jim bude dodán za šest měsíců.

Fotogalerie

  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 1
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 2
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 3
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 4
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 5
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 6
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 7
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 8
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 9
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 10
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 11
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 12
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 13
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 14
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 15
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 16
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 17
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 18
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 19
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 20
  • Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec: fotka 21

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
no.. JA-NE 07.03.2013  08:08
BOKW Hrubis 06.03.2013  20:27
dv alex1234 06.03.2013  16:20
Vstoupit do diskuse ›