Caparo T1 zničilo rekord okruhu Top Gearu
Závodní formule, homologovaná do běného provozu. I tak by se dalo stručně popsat Caparo T1. Prestiní britský magazín Top Gear vzal tohle neobvyklé dvoumístné vozidlo na svůj testovací okruh a začaly se dít divy.
Za vznikem vozu, který se veřejnosti poprvé představil na loňském monackém autosalonu Top Marques, stojí konstruktéři Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, k nim se připojil Gordon Murray. Tato trojice má za sebou nejen navrhování vozů formule 1, ale jsou podepsání i pod supersporty McLaren F1 a Mercedes-Benz SLR McLaren.
Po roce testování a ladění je Caparo T1 prakticky připraveno vyrazit k zákazníkům a do světa míří jeho oficiální technické údaje. Za dvoumístným kokpitem je uloen atmosférický zážehový osmiválec o objemu 3,5 l. Tato pohonná jednotka nabízí výkon 425 kW (575 k) při 10 500 ot./min. a točivý moment 420 Nm při 9 000 ot./min., co při hmotnosti pouhých 550 kg dává měrný výkon 1045 koní na tunu.
Při tak nízké hmotnosti a vysokém výkonu motoru se asi nikdo nebude divit, e automobil dokáe zrychlit z 0 na 96 km/h za 2,5 s a rychlostí 160 km/h jede za 5 s. Caparo neumí jen pekelně rychle akcelerovat, ale k zastavení ze 160 km/h mu stačí 3,5 s. O výe zmíněné rychlé zastavení se postarají kotoučové brzdy. Jejich ocelové disky mají stejný průměr 355 mm na vech čtyřech kolech a lií se jen tím, e vpředu jsou estipístkové třmeny a vzadu čtyřpístkové třmeny.
O bezpečnost posádky se postará konstrukce podobná jako u monopostů formule 1 s pevnou buňkou pro řidiče a spolujezdce, vyztuenou vysokopevnostní ocelí a deformační zónou v kompozitové přídi. Sedadla vozu mají estibodové pásy a jsou kompatibilní se systémem HANS, slouícím k ochraně krční páteře. A v případě poáru zasáhne zabudovaný hasící systém.
S předními koly oddělenými od karoserie, naruujícími aerodynamiku vozu a zaměřením na co nejlepí jízdní vlastnosti na okruhu, nebude Caparo ádným trhačem rychlostních rekordů v přímém směru, ale i tak se jeho maximální rychlost má pohybovat okolo 300 km/h. O tom se přesvědčili i novináři z prestiního magazínu Top Gear. Vzali Caparo T1 na svůj testovací okruh a nestačili se divit.
Civilní dvoumístná formule prolétla cílem v čase 1:10,6, co je o plných 7 s méně, ne dosavadní rekordman, védský Koenigsegg CCX, co je mezi supersporty diametrální rozdíl. Líbí se vám Caparo? Připravte se na dlouhou čekací dobu a rozlučte se s 190 000 librami bez daně (zhruba 8 mil. Kč).
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: motor | rosi2 | 18.12.2007 14:19 |
Re: motor | Leucin | 05.12.2007 08:07 |
Re: motor | Roman Daněk (Autofun.cz) | 03.12.2007 15:20 |
motor | martij17 | 03.12.2007 13:34 |
Vstoupit do diskuse › |