Callaway Camaro SC600: Gen Six s kompresorem

Callaway Camaro SC600: Gen Six s kompresorem: titulní fotka Callaway dokáže zvýšit výkon nového osmiválcového Camara o skoro třetinu. Tou nejjednodušší cestou, mechanickým přeplňováním.

Představovat firmu Callaway Cars z Old Lyme v Connecticutu není třeba, vždyť existuje již od roku 1977 a umí postavit i závodní speciály na základě Camara či Corvetty. Svého času měla dokonce zastoupení v Evropě, konkrétně v Německu, u IVM uměli složit stavebnice dodané z Ameriky. Ale to bylo na konci minulého a na začátku tohoto století.

Píšeme rok 2016, co je tedy ve Státech nového? Aktuálně poladěné šestkové Camaro. Moc fotek zatím není k dispozici. Ale už z té jediné je vidět, že kabriolet se od série dost liší. Kapotou,které sice zůstalo vyboulení, ale… Vidlicový osmiválec dostal doping pomocí kompresoru TVS 2300, který už mají u Callawayů ve Vettě. Tady výkon vylétl z továrních 339 kW (461 k) na nějakých 447 kW (607 koní). To je hezká porce, ne? Pochopitelně je v celém systému potřeba udržovat stálou provozní teplotu, takže se úpravci podívali na zoubek sání a přidali vlastní mezichladiče (jsou celkem tři), aby byl vzduch hezky studený.

Gen Six se od sériové verze jinak zvenčí ani moc neliší, vystouplé boky i zadní křídlo už má z fabriky, jenom ten přední nárazník je malinko jiný. A samozřejmě nechybějí vlastní loga. Do kokpitu přidali Callaway svoje koberečky a auta se odemykají a startují jinými klíčky, prostě detaily, které ale říkají, že tahle camara nejsou tak úplně obyčejná.

Ač je na jediném pořádném snímku (kromě střev mechanického přeplňování) kabriolet, posila je k mání i pro kupé, které má v útrobách stejný motor. Tuner nepoužil žádné závodní díly, takže auto lze pořád přihlásit a jezdit s ním v normálním provozu. Ale tohle Camaro už je vlastně supersport.

Celá legrace jménem SC600 stojí 54.290 dolarů (1,34 milionu korun) včetně základu, tedy samotného modelu SS. Je úplně jedno, jestli si klient objedná verzi s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, dostane k ním i tříletou záruku omezenou necelými 58.000 kilometry, kompletní dokumentaci a certifikát. Za pětiletou na 96,5 tisíce kilometrů musí vylovit nějaké ty dolary navíc. Garance se týká zejména pohonného ústrojí, které prošlo zásadní změnou. Číslo v názvu znamená předpokládaný výkon v amerických ponících a písmenka SC supercharger.

Fotogalerie

  • Callaway Camaro SC600: Gen Six s kompresorem: fotka 1
  • Callaway Camaro SC600: Gen Six s kompresorem: fotka 2

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.