Cadillac CTS-V – Corvette v utajení
Ne na všechno, co vypadá jako Cadillac CTS, si můžete se svým porsche dovolovat…
Ne, že by sedan vyšší střední třídy Cadillac CTS patřil zrovna k brzdám silničního provozu, ale přece jen nejde zrovna o typický případ dálniční stíhačky, tím spíš, že v něm zpravidla uvidíte pána po padesátce. Ale stačí málo a budete se za volantem nejednoho sporťáku červenat jako děvče z katolické rodiny na prvním rande. Tím málem rozumíme přehlédnutí lízátek na náraznících, zvýrazněných prahů a loga CTS-V. Ptáte se proč?
Na autosalonu v Detroitu se objeví další vydání supersportovního sedanu CTS-V, jehož hlavní kouzlo spočívá v tom, že jeho kola roztáčí přeplňovaný motor z Chevroletu Corvette. To v řeči čísel znamená, že se pod kapotou tísní vidlicový osmiválec 6,2 l dopovaný kompresorem Eaton, který disponuje výkonem 550 koní (410 kW) a točivým momentem 745 Nm. BMW M5? Eh, co prosím? Tady se bavíme o pořádných autech. A pokud byste snad chtěli argumentovat tím, že technická úroveň amerických aut nedosahuje preciznosti těch evropských, pak asi víte o současných cadillacích dost málo. Rozvod OHV a dvouventilová technika u V8 je totiž asi tím jediným, co stojí za úšklebek. CTS má šestistupňový automat se sekvenčním řazením, víceprvkové zavěšení zadních kol, stabilizační systém se čtyřmi režimy účinnosti, magnetické tlumiče se stavitelnou tuhostí a standardně pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 …a …a …a … a také třeba obdobu launch control, kterým disponuje již zmíněná M5. O bezpečné zpomalení se starají brzdy se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístky vzadu. Ovšem příchod této verze na evropský trh by mohly zbrzdit nevalné prodeje modelu CTS v této části světa ještě lépe než zmíněná bremba. Možnost srovnání s evropskou extratřídou tak budou mít prozatím pouze za velkou louží.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
... | colek | 13.01.2008 14:22 |
M5 | QuinGaller | 12.01.2008 14:31 |
Hezké | %MMorgan | 09.01.2008 21:20 |
Vstoupit do diskuse › |