Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky

Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: titulní fotka V sérii Legend od Bugatti se nakonec verze pojmenovaná po Elišce Junkové neobjeví. Černožluté auto je ale ještě vzácnější.

Eliška Junková se svým manželem Čeňkem používali lehce ojeté tovární závodní bugattky vždy ve žluté barvě, kterou nahradili původní modrou. Už letos v únoru se objevily zvěsti, že se chystá speciál Veyronu pojmenovaný po bezesporu nejlepší automobilové závodnici světa jako součást série „Les Légendes de Bugatti“. Byla by to české závodnici bezesporu pocta, vždyť nikdy nebyla tovární pilotkou automobilky z Molsheimu! Ale bohužel na něj nedojde.

Nejnovější černožlutý Veyron Grand Sport Vitesse má trochu nelogicky anglický přídomek One of One a objednal si jej zákazník z dalekého exotického Singapuru. Název jasně říká, že jiné takové auto nevznikne. Od každé z „Legend“ přitom existují tři kusy, takže tenhle exemplář je ještě vzácnější. Jistě, „jednokusových limitovaných sérií“ bylo vyrobeno už dost, ale přece jen stojí za zmínku. Jeho dominantní barvu představuje černá. Žlutý je rám čelního skla, na něj navazující část přední kapoty, přední „podkova“, odnímatelná střecha, kryt motoru, zářivý lak sahá až po koncová světla. Najdeme jej i na kolech a emblémech vně i uvnitř. Žluté je třeba prošívání sedadel, volantu a voliče sedmistupňové dvouspojkové převodovky Ricardo, stejně jako dekor na dveřích. Zaujme kresba na karbonovém boxu mezi předními sedadly, která znázorňuje určitě nejslavnější stroj Grand Prix všech dob, nádherný Type 35. Také palubní deska byla vyrobena z uhlíkových kompozitů. Maska chladiče je zakázková, písmena PL značí iniciály movitého asijského klienta. Jeho plné jméno pochopitelně zůstává v tajnosti, stejně jako cena, kterou za vůz zaplatil. Sama automobilka tvrdí, že zákazníky v průměru jeden každý Veyron přijde na 2 miliony eur, tedy skoro 56 milionů korun. Jen ruční výroba mřížky trvala přes 200 hodin. O jejím leštění nemluvě…

Technika se nezměnila. I tento kus je tedy poháněn osmilitrovým motorem W16 dopovaným čtveřicí turbodmychadel. Maximální výkon 883 kW i masivních 1.500 N.m točivého momentu stačí k dosažení nejvyšší rychlosti 410 km/h a k akceleraci z klidu na stovku během 2,5 s.

One of One byl představen spolu s posledním modelem řady „Les Légendes de Bugatti“ o uplynulém víkendu na soutěži elegance v Pebble Beach. Ten byl pojmenován po Ettorem Bugattim, zakladateli značky. Navíc na tomtéž místě bylo k vidění po jednom každém exempláři ze všech šesti limitovaných vozů. Vzniklo jich tak celkem osmnáct. A mimochodem, One of One se octl ve společnosti předválečné bugattky, také v černožluté kombinaci. Ettore a Jean Bugattiové si ji velmi oblíbili a používali u továrně karosovaných typů 41 Royale, 44 a 55… Historický vůz na snímcích je právě cestovní 44 v provedení Fiacre Coupé ročníku 1928 a pochází z automobilového muzea v kalifornském Oxnardu, původně soukromé sbírky Petera W. Mullina.

Fotogalerie

  • Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: fotka 1
  • Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: fotka 2
  • Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: fotka 3
  • Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: fotka 4
  • Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: fotka 5
  • Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: fotka 6
  • Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: fotka 7
  • Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: fotka 8
  • Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: fotka 9
  • Bugatti Veyron One of One: Černožlutý speciál místo Elišky: fotka 10

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.