Diskuse: Bugatti Veyron SuperSport: 1200 koní na rozloučenou

zpět na článek
  • Hunt3r

    Veyron?

    03.12.10 16:13 Reagovat

    Veyron neni auto stavěný na ježdění, je to auto stavěný na machrování. Protože spotřeba 40 litrů po městě je vážně humus >:D Navíc vzhledově taky žádnej zázrak. Saleen S7 mu kokuruje s 4x slabšim motorem. 16,4 litru je zbytečnost.

  • rosi007foto rosi007

    Re: Veyron

    07.07.10 15:19 Reagovat

    A kdo asi jel v Koenigseggu nebo v SSC Ultimate Aero? Za spekulace pak můžeš považovat téměř cokoliv. A jiná liga to je v ceně, image, luxusu, uživatelské přívětivosti a technické propracovanosti, ale ne ve vysokých ani nízkých rychlostech.

  • muhehehe

    Veyron

    18.06.10 01:23 Reagovat

    pánové nechápu očem se tu hádáte! Kdo zvás ve Veyronu jel? Pochybuju, že někdo a hlavně pochybuju, že ho někdo řídil nějak blízko limitu! To všechno jsou jen spekulace a pokud čtu, vidim, dozvídám se od lidí(nemusím je nutně znát osobně, ale vážím si jejich názoru), že Veyron je uplně jiná liga než cokoliv ostatního a to především ve vysokých rychlostech!

  • "anonym"

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 21:17 Reagovat

    Samozřejmě, že tyto supersporty stavěné jen na okruh jako gumpert a ultima budou na 90% okruhů rychlejší, ale to mu neubírá nic, to už je věc tisíckrát probraná, k tomuhle nebyl stavěný. A na to, že na to nebyl stavěný, je docela rychlý. Nehledě na to, že při sprintu by se za ním výše jmenované vozy udržely tak maximálně do 160 nehledě na spousty dalších aspektů, ve kterých je lepší, ale ty už zde byly vyjmenovány.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 20:47 Reagovat

    mne jde spsi o to, ze je to auto dokonale po strance technologii, ze je opravdu "hitech", kazdy sroubek... :-) Coz zadne jine auto neni. Ze bylo zadani takove, ze vysledek vazi pres 2 tuny, je jedno :-) Kdyby tak nekdo podobne postavil nejake ciste sportovni auto - cena by byla sice podobna, ale zazitek uplne jinde...

  • Redmex

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 19:02 Reagovat

    Veď práve v tom sa jednoznačne zhodneme. Veyron je kategória samá o sebe. Úplne iný prístup ako väčšina superšportov. :-)

    Len sa snažím vyvrátiť "mýtus" že je vo všetkom naj. Nie je, len to spojil do celku, čo nikto iný zatiaľ nevdokázal... :yes:

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 18:28 Reagovat

    Redmex: A prave proto nejde s Veyronem v podstate nic srovnavat. Urcite ne Ultimu, Apollo a podobne maloseriove ultimativni supersporty, delane predevsim na okruh. A ze jsou tam rychlejsi nic neznamena ;-)

  • Redmex

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 17:01 Reagovat

    OT: F1 myslím od Renaultu pred pár rokmi zobrali do Bonneville a bez akýchkoľvek úprav pohonu(okrem prítlaku, aby nevzlietla) im pokorila 400 a zrýchľovala ďalej. Myslím, že dali viac ako zvládne Veyron. A to s normálnou krátkou prevodovkou, s ktorou jazdia preteky.

    WRC je nezymselne obmedzované, preto sa na papieri tie autá nezlepšujú, ale on tam vývoj aj tak je...

  • Redmex

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 16:56 Reagovat

    Nezabúdajte na Ultimu GTR 720, tá to natiera na okruhoch Veyronu strašným spôsobom a Koenigseggu slušne. Ale je to auto ladené už nejak ten rok a ide o takmer závodný voz, takže slečinky by ho neuriadili :-)

    Dokument som pozrel a je super, ale v podstate potvrdil fakt, že Veyron chcel niečo čo tu nebolo. Dobré výkony od luxusného auta. Z toho vzišlo, že to musí byť ťažká veľká obluda a tá potrebovala nutne ohromne výkonný motor, ktorý súčasne odjazdí dosť km do repasu... Z toho vyplýval problém s brzdením a tak ďalej. Preto trval vývoj tak dlho. Technológie aj na vyššej úrovni boli už v 80. rokoch u F1, lenže nikto ich nestaval pre 2 tonovú ozrutu ;-)
    Plus honba za pokorením 400...

    Takže technická zložitosť (čítaj dokonalosť) je Veyronu daná tým, že ho inak postaviť nešlo, nie tým, že ho chceli tak vyšperkovaný. Koniec koncov, to dokazuje fakt, že podobné výkony poskytuje veľa aut, lenže sú oveľa ľahšie menšie agilnejšie sparťanskejšie ako Veyron!

  • rosi007foto rosi007

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 15:43 Reagovat

    riderhenry: Dík za odkaz, pěkné videjko, fakt si na té kárce dali záležet. Přijde mi, že rozdíl oproti supersportům je hlavně ve spolehlivosti a ve větší uživatelské přívětivosti. Rozhodně je to klenot mezi superauty.

    "anonym": Možná bys nemusel brát všechno, co kde napíší tak doslova a tolik to zveličovat. Jestliže napíšou, že Koenigsegg v zatáčkách nedrží, protože nemá dostatečný přítlak, znamená to, že nedrží tak dokonale, jak se od tohoto supersportu čeká, ne že je úplně v pasti. Takhle můžou napsat, že Veyron se v zatáčkách hrne kvůli své hmotnosti ven a já s tvým přístupem bych hned tvrdil, že zatáčí jak trialová IFA. Koenigsegg zatáčí přinejmenším stejně dobře jako Veyron. Důkazem budiž lepší časy CCR i CCX na Nurburgringu.

    A když si zmínil Top Gear, v díle, kde porovnávají Veyron a Zondu F ,jde při jejich jízdách na Top Gear okruhu právě krásně vidět rozdíl mezi lehkostí jízdy Zondy F a těžkopádností Veyronu, který to nahání výkonem. Proto Veyron je sice automobilový skvost, ale Zonda(a i Koenigsegg) je opravdový supersport.

  • DennyCowan

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 15:25 Reagovat

    A co takhle hodit do pranice ještě jednu lahůdku, tedy pro mě.... Gumpert Apollo....to je taky ku*evsky rychlé...exkluzivní...:)..a byť označený jako jeden z nejhnusnějších supersportů. mě se práve proto hrozně líbí... :-!

  • DennyCowan

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 15:21 Reagovat

    Máš naprostou prtavdu, ale pro mě bude koenigwsegg něčím, co je psaná či nepsaná konkurence pro veyron....aď tím nebo tím způsobem....postavit přede mne Veyron a Koenigsegg Agera a říct, vyper si...tak si vezmu Koenigsegg, nejen že to není tak profláklé jak Veyron, ale dokáže s ním určitým způsobem držet krok...a to dosti dlouho...

  • "anonym"

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 14:48 Reagovat

    Koenigsegg nemá 750koní, ale přes 900. Jinak hlavně ten nejnovější agera, ten mu už rychlostně konkurovat bude. Říkám konkurovat, ne že bude lepší. Jinak si myslím, že agera bude první vozidlo této automobilky co bude umět zatáčet.
    Ty starší byly v zatáčení daleko, daleko za veyronem, ale nedivím se.
    Představte si platformu koenigseggu: délka 4m, šířka 2m, váha 1100kg, výkon cca 800koní a k tomu nulový přítlak a žádná elektronika. A výsledek byl ten, že se protáčela kola pomalu i na 4 stupeň jeho "supermoderní" převodovky. U veyronu mohu dát plnej plyn na 1 stupeň jeho "zaostalého DSG" Ani stig neuřídil CCX bez spoileru. No jo, další body pro veyron, ten to co jsem vyjmenoval vůbec nezná... Jinak s agerou by se to mělo vše změnit ta má mít při 250/km/h prítlak skoro 300kg což je stejně jako má ferrari 599 XX což je pravé závodní auto.

  • DennyCowan

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 14:24 Reagovat

    ano 75O koní...ale váha je kolem 1200...což je o cca třičtvrtě tuny méně než Veyron...a ten poměr výkon váha vychází podobně..

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 12:06 Reagovat

    Hele, podivejte se na ten dokument, pak nikoho nenapadne srovnani s Koenigseggem, ale mozna spis s tou F1, WRC podle meho soudu bude na nizsi urovni ;-)

  • ICE.foto ICE-

    Re: a co Koenigsegg

    17.06.10 08:00 Reagovat

    :yes: no Koenigsegg ma sice pouhych "750" koni ale me osobne se líbí víc než veyron. Takže souhlas :yes:

  • DennyCowan

    a co Koenigsegg

    17.06.10 05:26 Reagovat

    pánové...muj názor je jen dalším slovem do pranice, ale opomíjíte malosériovky, které jsou svojí cenou, a spousty dalšími věcmi blízko Veyronu....co takhle kupříkladu Koenigsegg...je rychlý, luxusní, podobně drahý, exkluzivní a taky je technicky ne hodně vysoké úrovni..a navíc... potažmo má poloviční motor, poloviční váhu, ale pořád je tam ten luxus...nejsem nějákým zastáncem tohohle a onohle. K Veyronu mám neutrální postoj. Je to technicky dokonalé auto, ale prostě se mi nelíbí...Ano pravda, je udělané tak aby jelo a ne vypadalo, ale třeba opět Koenigsegg udělal auto, které je nejen hezké ale i jede...:)...ale toť jen můj názor..:)

  • Redmex

    Re: prasa

    17.06.10 00:51 Reagovat

    Čo sa týka vývoja, tak akékoľvek vozidlo F1 alebo WRC je stále technologický o roky popredu. Veyron je len sériovka, aj keď vyšperkovaná.
    Podobne to platí aj u ďalších disciplín, ale tieto dve sú najznámejšie a vývoj v nich neustále pokračuje. Jediné, čo ho obmedzuje sú nezmyselné pravidlá a obmedzenia, hlavne v posledných rokoch.

    PS. Podľa motoršportu zistíte, aká technológia je imageovka a aká to najlepšie. :-)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: prasa

    17.06.10 00:50 Reagovat

    www.navratdoreality.cz - je tam vyhledavac, zadej tam Bugatti Veyron a najde ti to. Je to ale jen anglicky. Ja prave po tom dokumentu dost zmenil nazor na to auto ;-)

  • rosi007foto rosi007

    Re: prasa

    16.06.10 23:14 Reagovat

    Dobrá tedy, vlastně se není co divit, vyvíjelo se pěkných pár let a asi to taky stálo neuvěřitelné peníze.

    Jinak, nevíš název toho dokumentu? Docela rád bych se na něj podíval, pokud by se mi podařil někde stáhnout.

zpět na článek