BSR – Jak ušetřit při nákupu a provozu automobilu?

BSR – Jak ušetřit při nákupu a provozu automobilu?: titulní fotka Po zveřejnění prvního článku týkajícího se značky BSR, jsme obdrželi velké množství dotazů na téma úprav výkonu motoru a konverze pro pohon na BioEtanol E85. Otázky jsme položili panu Martinovi Hákovi z českého zastoupení švédské společnosti BSR.

Z jakých řad se etablují Vaši zákazníci?

Mezi naše klienty patří jak automobiloví nadšenci, kteří do svého 14 let starého vozu neváhají instalovat Stage 3 a zvýšit výkon na 330 k a točivý moment na 460 Nm, ale stejně tak řidiči, jako jste Vy, anebo já.

Poslední dobou se mezi naše klienty stále více řadí ženy-řidičky, kterým se díky šetrnému stylu jízdy výrazně sníží spotřeba pohonných hmot. Největší nárůst ale zaznamenáváme u firem, které nakupují nové služební vozy pro své zaměstnance – mohou totiž nakoupit nejslabší motorovou variantu daného vozu, tím ušetřit desetitisíce korun a následným přehráním softwaru od BSR dosáhnout požadovaného výkonu při nižší spotřebě paliva. Firma tím tak ušetří ročně statisíce korun.

Zní to skoro pohádkově. Vyšší výkon, nižší emise, nižší spotřeba, celková nižší cena… Můžete prosím blíže popsat, kde jsou rezervy továrních nastavení? V čem tkví podstata tohoto software firmy BSR?

Největší zisk prodejců automobilů pramení z příplatkových výbav a z prodeje vozů stejné motorizace s různým výkonem. U těchto motorů jsou vstupní náklady identické, avšak prodejní ceny značně rozdílné. Ve většině případů se jedná o zcela identický motor (hardware) a o odlišný software. Proč této skutečnosti nevyužít, a tento cenový rozdíl různých výkonových variant nesnížit použitím optimalizačního softwaru BSR při dosažení ještě vyšších výsledných výkonových hodnot?

Každý výrobce automobilů musí nové vozy nechat projít náročnými homologačními zkouškami, což je velmi finančně a časově zdlouhavý proces. Všechny vozy musí plnit nejen emisní limity a deklarovaný výkon kdekoliv na světě – ať už se bavíme o horkém pobřeží Andalusie nebo vlhkém podnebí Taiwanu, suchém a chladném klima za polárním kruhem v Laponsku nebo řídkém vzduchu na Passo di Stelvio ve 2.750 m.n.m. Vozy musí fungovat všude stejně. Bez rozdílu. Z těchto důvodů je většina motorů sériově vyráběných vozů výkonově poddimenzována. A zde se nabízí prostor pro techniky BSR k testování a optimalizování výkonu podporovaných značek. Vývoj softwaru pro každý vůz je velmi odborná a zdlouhavá procedura. Mimochodem, tento proces detailně popisujeme na našich webových stránkách.

Zaznamenali jste nějakou změnu, co se týče přeměny pohonu automobilů na BioEtanol E85?

Ano, zaznamenali. Téma konverze pohonu běžného automobilu na E85 je čím dál tím diskutovanější nejen v Čechách, ale i v celé Evropě. Nižší emise škodlivých zplodin, vyšší výkon motoru a nižší pořizovací cena Etanolu E85 oproti Naturalu 95 se zamlouvá nejen ekologicky smýšlejícím řidičům. Firemní vozy používající E85 jsou osvobozeny od placení silniční daně. Síť čerpacích stanic nabízejících toto alternativní palivo E85 se nejen v Čechách neustále rozšiřuje, a možná i díky tomu se počet zákazníků žádajících konverzi na E85 zvětšuje.

Mohu do vozu s pohonem na Etanol E85 natankovat také nějaké jiné palivo?

Ano. Pokud zrovna není k dispozici čerpací stanice nabízející E85, mohu natankovat běžně dostupný Natural 95. Obě paliva se tankují do stejné nádrže a jsou vzájemně mísitelná v jakémkoliv poměru.

Kolik stojí jeden litr biopaliva?

Jeden litr E85 v současné době stojí okolo 25 Kč. To je výrazně méně než palivo Natural 95, které stojí okolo 31 Kč/l.

Jakým způsobem dochází ke konverzi?

Ve většině případů se jedná pouze o softwarovou záležitost, která nezabere více než 20 minut. U některých typů automobilů je však ještě nutné vyměnit vstřikovače paliva. Ve Švédsku bylo BSR první firmou, která může oficiálně provádět konverzi pohonu automobilů na E85 se zápisem do technického průkazu vozidla. Díky tomu majitel vozu mimo jiné neplatí parkovné, má umožněn vjezd do center velkých měst, firmy neplatí na takové vozy daně …

Nabízí BSR nějakou novinku?

Ano, BSR se snaží být neustále minimálně o krok před konkurencí. V současné době nabízíme možnost využít PPC jednotku zároveň jako diagnostické zařízení vozu. Za příplatek 1.500,– Kč má tak zákazník možnost získat užitečného pomocníka při řešení obtíží s automobilem.

Nemusíte pak už jezdit do servisu a platit tam za diagnostiku vozu. Pouze svou PPC jednotku připojíte do vozu, přečtete chybová hlášení, sami opravíte nebo si necháte chybu opravit, a na závěr si sami chybové hlášení smažete. Návratnost investice je tak během krátké doby.

BSR ještě nově nabízí čistě diagnostické zařízení pro téměř všechny modely Volvo. Díky velmi příznivé ceně jej využívají servisy, které se zabývají opravami všech značek automobilů.

Jak se Vám daří produkty prodávat?

V tuto chvíli jsme v jednání s několika potencionálními dealery našich produktů. Byli jsme osloveni i autorizovanými dealery nových vozů, kteří tak budou díky naší spolupráci schopni nabízet oproti konkurenci skutečně sportovní verze jednotlivých modelů. Jeden z těchto dealerů si dokonce vyžádal do smlouvy o spolupráci odstavec, který mu zaručuje jako jedinému oficiálnímu dealerovi dané značky v Čechách naše produkty nabízet.

Myslím, že toto je velmi rozumný směr kudy se vydat – přeci jen je důležité umět nabídnout víc než konkurence a oslovit tím dalšího zákazníka. Ve Švédsku je toto velmi rozšířený trend a dealeři různých značek automobilů si tento druh spolupráce velmi pochvalují.

Nesnižuje se použitím produktů BSR životnost automobilů?

Kdyby tomu tak bylo, nemohla by být společnost BSR lídrem trhu s historií sahající až do roku 1991. Při vývoji jednotlivých softwarů je kladen důraz na jednotlivé komponenty nejen motorů, ale i převodovek, kloubů poloos a diferenciálů. BSR nikdy nepřesahuje technické možnosti jednotlivých komponentů automobilů.

BSR optimalizační software není zaměřen na „závodníky“, kteří mají nezkrotnou touhu na semaforech oslnit sličnou blondýnku akcelerací svého vozu. To, co naše zákazníky zajímá, je bezpečná jízda, pružné zrychlení při předjíždění, nižší emise a nižší spotřeba paliva.

Po dobu dvou let má každý náš zákazník k dispozici bezplatnou podporu nazývanou Support Agreement, která zajišťuje přístup k nejnovějším aktualizacím jednotlivých softwarů, ať už originálnímu nastavení výrobce automobilu nebo optimalizačnímu software od BSR.

Aby nedocházelo ke zbytečnému namáhání jednotlivých součástí vozu, je deklarovaný výkon na 1. rychlostní stupeň omezen na 85 %, na 2. rychlostní stupeň na 95 % a až na 3. rychlostní stupeň vůz dosahuje deklarovaného výkonu. BSR software u jednotlivých vozů zohledňuje jak druh použité převodovky (automat, manuál, DSG), tak i druh pohonu kol 2WD nebo 4WD.

O značce BSR

BSR působí ve 25 zemích na 4 kontinentech. Kanada, Austrálie, Taiwan, Spojené Státy, Jihoafrická republika, Singapore, Norsko … a díky kvalitě svých produktů si získává čím dál tím více spokojených zákazníků toužících udělat nejen něco pro sebe, ale i pro životní prostředí a pro rozvoj alternativních paliv jako je Etanol E85. Tento trend zaznamenáváme i v České republice.

Fotogalerie

  • BSR – Jak ušetřit při nákupu a provozu automobilu?: fotka 1

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: PR? riderhenry 15.11.2010  22:27
Re: PR? Uživatel_5340709 15.11.2010  15:12
PR? BOB_PR 15.11.2010  14:40
bsr amo121313312 15.11.2010  11:51
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket