Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S

Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: titulní fotka Pro zájemce o opravdu výkonnou limuzínu si Brabus připravil stroj s názvem SV12 R, jehož premiéra se odehraje příští týden na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Brabus pro svůj nejnovější projekt využil Mercedes-Benz S 600. Ten je ve svém sériovém provedení vybaven přeplňovaným vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 5,5 litru.

Standardní výkon tohoto motoru je 517 koní (380 kW) při 5000 min-1 točivý moment vrcholí hodnotou 830 Nm při 1900 min-1. S takovou silou pod kapotou sériový Mercedes akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,6 s a má maximální rychlost omezenu na 250 km/h.

Pohonná jednotka Brabusu SV12 R je důkladně přepracovaným dvanáctiválcem, jehož objem je zvětšen na 6,3 litru. Úpravce samozřejmě vymění sériové vnitřnosti motoru za odolnější a namontuje větší turbodmychadla, nové sání i chladicí systém. Výfukový systém je vyroben z nerezové oceli a řídící jednotka se dočká přeprogramování.

Výsledkem všech změn provedených na pohonném agregátu je výkon 750 koní (552 kW) při 5500 min-1 a točivý moment 1350 Nm při 2100 min-1, který je ovšem elektronicky omezen na 1100 Nm. Tato síla je na kola zadní nápravy přenášena modifikovanou pětistupňovou automatickou převodovkou. Pro upravenou S třídu pak není problém akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,0 s a z 0 na 200 km/h za 11,9 s. Elektronický omezovač rychlosti zasahuje až při 340 km/h.

Enormní sílu dvanáctiválce krotí brzdový systém, jehož kotouče mají rozměry 380×36 mm vpředu a 355×28 mm vzadu. Do kotoučů se zakusují dvanáctipístkové třmeny vpředu a šestipístkové vzadu. Brabus pro SV12 R nabízí řadu nových kol ve velikostech od 17 do 21 palců. Největší provedení obouvá pneumatiky o rozměrech 265/30 ZR 21 vpředu a 295/30 ZR 21 vzadu.

Vzhledem k vysokým rychlostem, jichž je SV12 R schopen dosáhnout, probíhal vývoj nových karosářských dílů v aerodynamickém tunelu. Přepracovaný přední nárazník má zvyšovat aerodynamický přítlak na přední nápravu a zároveň přivádět více vzduchu do motorového prostoru. V nových předních blatnících z hliníku jsou za koly otvory pro odvod teplého vzduchu. Ani u tohoto modelu si Brabus neodpustil světelné diody osvětlující prostor pod prahy. Nový zadní nárazník má přispět k lepšímu proudění vzduchu pod zádí.

Pro interiér je připravena řada luxusních úprav, zahrnující exkluzivní čalounění i výkonnou elektroniku. Cestující v tomto Brabusu se mohou bavit sledováním digitální televize i DVD nebo díky webové kameře pořádat video konference. Zabudovaný MP3 přehrávač je schopen pojmout 5000 hudebních skladeb.

Fotogalerie

  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 1
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 2
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 3
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 4
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 5
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 6
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 7
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 8
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 9
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 10
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 11
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 12
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 13
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 14
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 15
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 16
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 17
  • Brabus SV12 R: 750 koní pod kapotou třídy S: fotka 18


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
ou jé HEMI 09.09.2009  23:07
Re: Re: :D %Transporter 09.09.2009  17:52
Re: Re: :D %DOUBLE M 09.09.2009  15:55
Re: :D %Elfer911 09.09.2009  15:50
:D %Transporter 09.09.2009  14:50
Vstoupit do diskuse ›