Brabus G V12 S Biturbo: 700 koní pro G-Wagen
Mercedes-Benz G letos slaví 30 let od zahájení výroby a Brabus, který patří mezi specialisty na úpravy strojů s třícípou hvězdou na chladiči, se chystá představit svůj narozeninový dárek na autosalonu v Ženevě.
Brabus G V12 S Biturbo není jen tak nějakou úpravou klasického off-roadu, ale svým způsobem představuje zcela nový model, což naznačuje již jeho jméno. Pod kapotu modelu třídy G se totiž nastěhoval dvojicí turbodmychadel přeplňovaný benzinový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru. Tento agregát má své původní místo v modelu S 600, kde je jeho objem 5,5 litru. Po zásahu specialistů společnosti Brabus se zvýší nejen objem, ale i hodnoty výkonu a točivého momentu, které povyskočí z původních 517 koní (380 kW) při 5000 ot./min. na 700 koní (515 kW) při 5100 ot./min. a z 830 Nm při 1900 ot./min. na 1320 Nm při 2100 ot./min. Točivý moment je ale pro jistotu elektronicky omezen na 1100 Nm.
Síla přeplňovaného dvanáctiválce je přenášena na asfalt i mimo něj prostřednictvím speciální pětistupňové automatické převodovky a stálého pohonu všech čtyř kol. Brabus G V12 S Biturbo má sice aerodynamiku letící cihly, ale 700 koní a 1100 Nm umí udělat své a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 s srazí na kolena nejednoho frajera v placatém supersportu. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 240 km/h a v případě, že by nebyl použit omezovač dokázal by G-Wagen uhánět rychlostí přes 260 km/h. I přes úpravy pohonné jednotky splňuje tento Brabus emisní normu Euro IV.
S ohledem na výkon motoru provedli u Brabusu i potřebné úpravy podvozku a ve své tiskové zprávě uvádějí, že G V12 S Biturbo nabízí komfortní jízdní vlastnosti a pro bezpečné zastavení byl namontován výkonný brzdový systém. V blatnících mohou mít své místo litá kola o průměru od 20 do 22 palců z nabídky Brabusu.
Může se zdát, že úpravám vzhledu karoserie nebyla tentokrát věnována pozornost, ale ve skutečnosti byl upraven přední nárazník, použity světelné diody pro denní svícení a namontován nový zadní nárazník. Pozornost rozhodně přitáhnou koncovky výfuku vyvedené po stranách před zadními koly. V interiéru je nové kožené čalounění, sportovní multifunkční volant a rychloměr je ocejchován až do 280 km/h. Součástí výbavy je multimediální systém s navigací, DVD přehrávačem a herní konzolí. V opěrkách hlav předních sedadel jsou umístěny osmipalcové LCD obrazovky a pro cestující jsou připravena sluchátka.
Cena tohoto úctyhodného výkonného dinosaura s pohonem všech čtyř kol a schopností jízdy i mimo asfalt začíná na částce 379.000 euro (zhruba 11.067.000,–Kč).
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: 700 koní? | mps | 15.08.2009 15:18 |
Re: 700 koní? | matheus | 04.03.2009 23:31 |
ščfšfšč | čfšfšš | 22.02.2009 11:40 |
Re: efweqf | Andrejlmlm | 22.02.2009 08:15 |
efweqf | ewfwef | 21.02.2009 22:17 |
spotreba? | Sosa | 21.02.2009 17:09 |
Hurááá | %8Ccompetizione | 21.02.2009 15:37 |
ulet | Matoy | 21.02.2009 15:35 |
Re: 700 koní? | riderhenry | 21.02.2009 11:03 |
Re: 700 koní? | anitGTi | 21.02.2009 10:40 |
700 koní? | Sleeper | 21.02.2009 09:24 |
Vstoupit do diskuse › |