Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h

Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: titulní fotka Brabus přiveze na IAA kromě dalších novinek i nesmrtelné géčko. Vychází z G 63 AMG, má ovšem 850 koní!

Mercedes-Benz třídy G se vyrábí neuvěřitelných 36 let a pozornosti tunerů pochopitelně neuniká, i když extrémní stroje umí nabídnout i samotná automobilka, respektive divize AMG. Brabus si ovšem na autosalon do Frankfurtu nad Mohanem přichystal opravdu šílenou úpravu legendárního Geländewagenu. Vizuálně na každé straně o šest centimetrů rozšířenou, aby se pod blatníky vešla třiadvacetipalcová kola Monoblock Platinum Edition vlastní výroby. Ale ty výkony…

Kreace se jmenuje Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar a základní specifikaci lze rozluštit už z označení. Dvojitě dopovaný vidlicový osmiválec 5,91 l dává 850 koní, tedy 625 kW v 5400 otáčkách. Ano, tuhle jednotku od Brabusu dobře známe, jde o převrtanou verzi stuttgartského agregátu 5,46 l a Bottrop ji nabízí už ve spoustě jiných aut. Má větší kované písty, vlastní kliku s ojnicemi a předělané hlavy. Změnilo se i výfukové potrubí a tvární turba šla pryč ve prospěch větších – s jiným vzduchovým filtrem. Kapota motoru se šnorchlem je z uhlíkových vláken. Ještě k výfukům – nerezové koncovky ční po dvou z každé strany před zadními koly a mohou být i v černém chromu. Na výběr jsou dva režimy zvuků: klasický ostrý a tichý, to abyste při příjezdu domů neplašili sousedy a jinou zvěř $2$. Mazivo Brabusu dodává výhradně Motul, předpokládáme, že vám jiný olej ani nedoporučí.

Na všechna kola se přenáší 1450 N.m točivého momentu, to se pohybujeme už skoro mezi náklaďáky, i když ty mají vrchol posazen níže než mezi 2500 a 4500 otáčkami. Automat 7G-Tronic ve verzi Speedshift Plus od AMG se určitě příliš nezměnil, jen jej v Bottropu vybavili vlastními řadicímu páčkami.

Žebřiňák s raketovým motorem zrychluje z klidu na stovku za 4.0 s a na německých dálnicích se rozjede na naprosto brutálních 260 km/h. Říkáte si, že je to málo? Ale tahle obří hranatá krabice je… no prostě antiaerodynamická a k překonávání rychlostních rekordů ji nikdo nepostavil. Kdyby nezasáhl omezovač, možná by sprintovala i ke třístovce, ale to už by bylo určitě o život… Nezapomínejme, že původem drsný off-road váží 2550 kg a gumy musí něco vydržet! Konkrétně se jedná o pětatřiceti­procentní obutí od Continentalu, Pirelli nebo Yokohamy šířky 305 mm. V úvodu zmíněná kovaná kola široká 11 palců jsou na výběr celkem ve čtveřici provedení. O komfort se stará podvozek Dynamic Ride s nastavitelným tlumiči Bilstein, lze zvolit dvě úrovně tlačítkem.

Auto září ledkami, najdeme je třeba ve všech blatnících, při otevření auta osvětlují prahy. Vpředu pak kromě těch denních na nárazníku i v masce – spolu s logy firmy. Hlavní zatmavená světla jsou ovšem xenonová a blinkry jsou integrovány do denních diod, takže ty klasické na blatnících nahradil karbon. LED najdeme i vzadu v mlhovce a v couvačkách. Dlouhé géčko (krátké už se beztak ani nevyrábí) dostalo i střešní spoiler.

Kokpit hýří luxusem, dřevem, kůží a Alcantarou, koberečky jsou velurové, nerezové prahy s logem podsvícené, pedály a dveřní zámky hliníkové. Všechna čtyři vyhřívaná a větraná sedadla lze elektricky nastavovat, zadní pasažéři mají k dispozici svou vlastní konzolu s ovladači, nabíječkou pro iPhone 6, USB porty, chladícím boxem a dvanáctivoltovou zásuvkou a multimediální systém se skoro šestnáctipalcovou obrazovkou, který mohou ovládat dálkově dotykem z bederních opěrek. Auto je vybaveno navigací Comand, blu-ray přehrávačem a připojením na internet s W-LAN routerem a 4G modemem. Slavný úpravce z Bottropu na něj poskytuje vlastní záruku, tříletou, je omezená 100 tisíci ujetými kilometry.

Fotogalerie

  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 1
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 2
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 3
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 4
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 5
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 6
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 7
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 8
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 9
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 10
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 11
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 12
  • Brabus 850 6.0 Biturbo Widestar: Géčko jede 260 km/h: fotka 13


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.