Bolwell Nagari: návrat australského výrobce sportovních vozů
Společnost Bolwell Car Company založila v šedesátých letech v australském Mordialloc trojice bratrů, kteří se zpočátku zabývali výrobou stavebnic sportovních vozů.
Bratři Campbell, Winston a Graeme Bolwellové zahájili svou činnost výrobou svých vlastních automobilů označených Mk I, Mk II a Mk III. Teprve vůz s označením Mk IV se stal prvním strojem, který byl vyráběn pro zákazníky jako stavebnice a k jeho pohonu sloužil čtyřválec značky Holden. Následoval model Mk V poháněný šestiválcem Holden. Vůz s označením Mk VI byl závodním strojem s motorem umístěným před zadní nápravou. První obchodně úspěšným modelem se stal automobil s označením Mk VII vybavený páteřovým rámem.
Skutečně úspěšným vozem značky Bolwell byl model Nagari, který byl známý také jako Mk VIII a pro společnost znamenal přechod od stavebnic k výrobě kompletních vozů. V letech 1969 až 1972 bylo vyrobeno 127 kupé a 13 roadsterů. Dvoumístný automobil s motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy využíval motory Ford V8 a na konstrukci podvozku bylo použito vedle dílů značky Ford i součástek z vozu Austin 1800.
Společnost vyráběla ještě koncem sedmdesátých let dvoumístný otevřený automobil poháněný čtyřválcem značky Volkswagen o objemu 1,6 litru, ale produkce tohoto modelu se omezila pouze na dvacet vozů.
Od začátku osmdesátých let se společnost věnovala svému původnímu zaměření, kterým je průmyslová výroba sklolaminátu, ale v roce 2006 ohlásila, že vyvíjí nový model. Tento automobil převzal jméno Nagari a nyní po dvou letech od zahájení vývoje se má poprvé představit veřejnosti. Slavnostní odhalení vozu má proběhnout 29.února 2008 na autosalonu v Melbourne. Společnost Bolwell prozatím uvolnila pouze jednu fotografii vozu zepředu a bližší technické údaje chce zveřejnit až při slavnostní premiéře.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.