BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10

BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10: titulní fotka BMW Z4 první generace se již loni odebralo na divoký trh ojetin a zájemci o něj si mohou vybírat z řadových čtyř a šestiválců nebo vyrazit do společnosti Manhart Racing, kde pod kapotu roadsteru napěchují desetiválec.

Günther Manhart se věnuje úpravám BMW pětadvacet let. V současnosti k jeho oblíbené zábavě patří montovat desetiválec z M5 do modelů, v kterých s ním v Mnichově určitě nepočítali.

Nejdříve to vyzkoušel v současném kupé M3 a nyní předvádí, že to jde i u relativně malého Z4 první generace. Nad přední nápravou dvoumístného roadsteru se tedy usadil atmosférický desetiválec o objemu 5,0 litru, naladěný na výkon 550 koní (405 kW). Jen pro pořádek si připomeňme, že v modelech M5 a M6 má sériový výkon 507 koní (373 kW).

Síla motoru je na kola zadní nápravy přenášena prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky se spojkou Fichtel & Sachs a sériového diferenciálu z BMW M5. Výfukový systém s čtveřicí koncovek dodal AC Schintzer.

Od svých méně válcových sourozenců se upravený roadster vizuálně odlišuje pouze díky černým kolům BBS Challenge. Kontakt s asfaltem zajišťují pneumatiky 235/35 ZR19 vpředu a 285/30 ZR19 vzadu.

Během přestavby vezme za své elektronický omezovač rychlosti (dobrému mechanikovi přece vždycky něco zůstane v krabici), ale jak rychle může roadster uhánět Manhart Racing neuvádí. Raději se chlubí tím, že roadster o hmotnosti 1450 kg akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,9 s a má jen 2,6 kg na 1 koně.

Fotogalerie

  • BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10: fotka 1
  • BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10: fotka 2
  • BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10: fotka 3
  • BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10: fotka 4
  • BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10: fotka 5
  • BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10: fotka 6
  • BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10: fotka 7
  • BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10: fotka 8
  • BMW Z4: Manhart Racing vložil pod kapotu V10: fotka 9

Diskuse k článku