BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet

BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: titulní fotka Mnichovská automobilka BMW představuje faceliftované provedení kupé a kabrioletu řady 3. Vedle decentních změn na karoseriích obou verzí se modernizace výrazně projevuje i pod kapotou.

BMW si v rámci modernizace kupé i kabrioletu připravilo několik stylistických změn pro jejich karoserie, které se nejvíce projevují na přídích obou karosářských verzí řady.

Modernizované modely nejrychleji odhalí fanoušci BMW, kteří si všimnou nového předního nárazníku. Nejviditelnější změnou jsou přepracované vstupy vzduchu v jeho spodní polovině, které již nejsou viditelně rozděleny na tři samostatné otvory, ale mají vytvářet dojem jednoho velkého vstupu po celé šířce mezi světly do mlhy.

Nový vzhled má i maska chladiče, na níž jsou nyní rozšířené „ledvinky“. Modernizace se dotkla i optiky hlavních světlometů, které kombinují světelné diody s xenony.

Úpravy vzhledu se dotkly i zadních partií dvoudveřových BMW. Kupé i kabriolet mají nový zadní nárazník a zadní svítilny se podvolily současné módě světelných diod. Na exteriéru se modernizace může projevit také prostřednictvím jednoho z nových laků karoserie.

V interiéru kupé se modernizace omezuje prakticky jen na rozšíření nabídky čalounění. Stejná situace je i u kabrioletu, pro nějž je připraveno speciální čalounění, které může absorbovat teplo ze slunečních paprsků a v případě tmavých odstínů snížit jeho teplotu až o 20 stupňů Celsia.

Po víceméně kosmetických úpravách exteriéru a interiéru přichází ke slovu i změny pod kapotou. Ty se týkají především modelu 335i, pod jehož kapotu zamířil přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, který vyměnil dvojici turbodmychadel za jediné typu twin-scroll. Tato technologie přeplňování dosahuje nízkých zpětných tlaků ve výfukovém potrubí, což má za následek rychlejší roztáčení lopatek turbodmychadla, a to i v nízkých otáčkách. Výsledkem je maximum točivého momentu 400 Nm dosažené na benzinový motor v nevídaných 1200 min-1 a dostupné až do 5000 min-1. Maximální výkon tohoto motoru je 306 koní (225 kW) při 5800 min-1.

S novým šestiválcem bude v kupé i kabrioletu standardně spolupracovat šestistupňová manuální převodovka a na přání bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s řazením pádly pod volantem.

Akceleraci z 0 na 100 km/h má modernizované BMW 335i Coupé zvládnout za 5,5 s a kabriolet za 5,8 s. U obou karosářských verzí je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h. Tiskové materiály automobilky uvádějí i spotřebu paliva v kombinovaném provozu, která se má u kupé pohybovat okolo 8,4 litru na 100 km, zatímco kabriolet si má říct o 8,8 litru na 100 km.

Vedle vrcholné verze 335i s novým motorem uvádí BMW novinku i na opačném konci nabídky motorizací pro kupé i kabriolet a pod verzi 320i nastupuje nový 318i. Tento dvoulitrový čtyřválec nabízí maximální výkon 143 koní (105 kW) při 6000 min-1 a točivý moment 190 Nm při 4250 min-1.

Kupé BMW 318i zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,1 s a kabriolet na stejnou akci potřebuje 10,3 s. Maximální rychlost obou karosářských verzí je 210 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se u kupé pohybuje okolo 6,3 litru benzinu na 100 km a u kabrioletu okolo 6,6 litru na 100 km.

BMW kromě úprav palety benzinových motorů věnovalo pozornost i turbodieselům a novými výkony se mohou pochlubit verze 320d a 325d. Čtyřválcový 320d z objemu 2,0 litru nyní nabízí výkon 184 koní (135 kW) při 4000 min-1 a točivý moment 380 Nm při 1900 min-1.

Maximální rychlost kupé 320d je 237 km/h, zatímco kabriolet dosáhne „jen“ 228 km/h. Z 0 na 100 km/h akceleruje kupé za 7,5 s a kabriolet za 8,3 s. Průměrná spotřeba nafty na 100 km v kombinovaném provozu je u kupé 4,7 l a u kabrioletu 5,1 l.

Třílitrový řadový šestiválec verze 325d po modernizaci disponuje výkonem 204 koní (150 kW) při 3750 min-1 a točivým momentem 430 Nm při 1750 min-1. Tyto hodnoty pomáhají kupé akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,9 s a kabrioletu za 7,5 s. BMW s pevnou střechou dosahuje 244 km/h, zatímco verze se skládací střechou 238 km/h. V kombinovaném provozu má kupé spotřebovat 5,7 litru nafty na 100 km a kabriolet 6,1 litru na 100 km.

Fotogalerie

  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 1
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 2
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 3
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 4
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 5
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 6
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 7
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 8
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 9
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 10
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 11
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 12
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 13
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 14
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 15
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 16
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 17
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 18
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 19
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 20
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 21
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 22
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 23
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 24
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 25
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 26
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 27
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 28
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 29
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 30
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 31
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 32
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 33
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 34
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 35
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 36
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 37
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 38
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 39
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 40
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 41
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 42
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 43
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 44
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 45
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 47
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 48
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 49
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 50
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 51
  • BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet: fotka 52


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: bmw %Petr B. 20.01.2010  12:24
bmw mastak 19.01.2010  12:39
. . 18.01.2010  20:15
nj Hrubis 18.01.2010  16:37
vs. %Petr B. 18.01.2010  11:55
Vstoupit do diskuse ›