BMW řada 3: modernizace pro kupé i kabriolet
Mnichovská automobilka BMW představuje faceliftované provedení kupé a kabrioletu řady 3. Vedle decentních změn na karoseriích obou verzí se modernizace výrazně projevuje i pod kapotou.
BMW si v rámci modernizace kupé i kabrioletu připravilo několik stylistických změn pro jejich karoserie, které se nejvíce projevují na přídích obou karosářských verzí řady.
Modernizované modely nejrychleji odhalí fanoušci BMW, kteří si všimnou nového předního nárazníku. Nejviditelnější změnou jsou přepracované vstupy vzduchu v jeho spodní polovině, které již nejsou viditelně rozděleny na tři samostatné otvory, ale mají vytvářet dojem jednoho velkého vstupu po celé šířce mezi světly do mlhy.
Nový vzhled má i maska chladiče, na níž jsou nyní rozšířené „ledvinky“. Modernizace se dotkla i optiky hlavních světlometů, které kombinují světelné diody s xenony.
Úpravy vzhledu se dotkly i zadních partií dvoudveřových BMW. Kupé i kabriolet mají nový zadní nárazník a zadní svítilny se podvolily současné módě světelných diod. Na exteriéru se modernizace může projevit také prostřednictvím jednoho z nových laků karoserie.
V interiéru kupé se modernizace omezuje prakticky jen na rozšíření nabídky čalounění. Stejná situace je i u kabrioletu, pro nějž je připraveno speciální čalounění, které může absorbovat teplo ze slunečních paprsků a v případě tmavých odstínů snížit jeho teplotu až o 20 stupňů Celsia.
Po víceméně kosmetických úpravách exteriéru a interiéru přichází ke slovu i změny pod kapotou. Ty se týkají především modelu 335i, pod jehož kapotu zamířil přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, který vyměnil dvojici turbodmychadel za jediné typu twin-scroll. Tato technologie přeplňování dosahuje nízkých zpětných tlaků ve výfukovém potrubí, což má za následek rychlejší roztáčení lopatek turbodmychadla, a to i v nízkých otáčkách. Výsledkem je maximum točivého momentu 400 Nm dosažené na benzinový motor v nevídaných 1200 min-1 a dostupné až do 5000 min-1. Maximální výkon tohoto motoru je 306 koní (225 kW) při 5800 min-1.
S novým šestiválcem bude v kupé i kabrioletu standardně spolupracovat šestistupňová manuální převodovka a na přání bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s řazením pádly pod volantem.
Akceleraci z 0 na 100 km/h má modernizované BMW 335i Coupé zvládnout za 5,5 s a kabriolet za 5,8 s. U obou karosářských verzí je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h. Tiskové materiály automobilky uvádějí i spotřebu paliva v kombinovaném provozu, která se má u kupé pohybovat okolo 8,4 litru na 100 km, zatímco kabriolet si má říct o 8,8 litru na 100 km.
Vedle vrcholné verze 335i s novým motorem uvádí BMW novinku i na opačném konci nabídky motorizací pro kupé i kabriolet a pod verzi 320i nastupuje nový 318i. Tento dvoulitrový čtyřválec nabízí maximální výkon 143 koní (105 kW) při 6000 min-1 a točivý moment 190 Nm při 4250 min-1.
Kupé BMW 318i zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,1 s a kabriolet na stejnou akci potřebuje 10,3 s. Maximální rychlost obou karosářských verzí je 210 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se u kupé pohybuje okolo 6,3 litru benzinu na 100 km a u kabrioletu okolo 6,6 litru na 100 km.
BMW kromě úprav palety benzinových motorů věnovalo pozornost i turbodieselům a novými výkony se mohou pochlubit verze 320d a 325d. Čtyřválcový 320d z objemu 2,0 litru nyní nabízí výkon 184 koní (135 kW) při 4000 min-1 a točivý moment 380 Nm při 1900 min-1.
Maximální rychlost kupé 320d je 237 km/h, zatímco kabriolet dosáhne „jen“ 228 km/h. Z 0 na 100 km/h akceleruje kupé za 7,5 s a kabriolet za 8,3 s. Průměrná spotřeba nafty na 100 km v kombinovaném provozu je u kupé 4,7 l a u kabrioletu 5,1 l.
Třílitrový řadový šestiválec verze 325d po modernizaci disponuje výkonem 204 koní (150 kW) při 3750 min-1 a točivým momentem 430 Nm při 1750 min-1. Tyto hodnoty pomáhají kupé akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,9 s a kabrioletu za 7,5 s. BMW s pevnou střechou dosahuje 244 km/h, zatímco verze se skládací střechou 238 km/h. V kombinovaném provozu má kupé spotřebovat 5,7 litru nafty na 100 km a kabriolet 6,1 litru na 100 km.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: bmw | %Petr B. | 20.01.2010 12:24 |
bmw | mastak | 19.01.2010 12:39 |
. | . | 18.01.2010 20:15 |
nj | Hrubis | 18.01.2010 16:37 |
vs. | %Petr B. | 18.01.2010 11:55 |
Vstoupit do diskuse › |