BMW 1: Plány na eMkovou verzi nabývají konkrétní podobu
Kay Segler po příchodu do čela divize M sliboval, že X5 M a X6 M je příslovečnou poslední kapkou. Jeho odhodlání přeorientovat se na lehká a rychlá auta nyní začíná dostávat konkrétnější podobu. První vlaštovkou má být řada 1 ve verzi M.
Poslední produkty M GmbH sklízely kritiku za to, že se příliš vzdálily tradiční filozofii, reprezentované například dnes kultovním M3 E30. Exemplárním příkladem je dvojice X5 M a X6 M, ale ani taková M3 se svým osmiválcem neušla poznámkám na adresu vysoké hmotnosti a předimenzovaného motoru.
Z továrních zdrojů už dříve prosákly informace, že šéf M Kay Segler chce v budoucnu nabízet hlavně lehká a mrštná auta. Příslibem zhmotnění této myšlenky jsou první zprávy o eMkové verzi řady 1. Z úcty ke slavnému supersportu chystané auto neponese znak BMW M1, to ale neznamená, že by nebylo stejně nekompromisní jako další M.
Základem nejostřejší jedničky se stane model 135i. Divize M nepůjde cestou radikálního navyšování výkonu, ale místo toho se zaměří na funkční úpravy, které zajistí rychlost v reálním prostředí. Základní parametry upraveného třílitru by měly být zhruba 228 kW (310 koní) a 475 Nm.
Hlavní úpravou na motoru bude účinnější intercooler, který sníží ztráty výkonu při dlouhodobé ostré jízdě. K tomu řada 1 M dostane výkonné brzdy s šestipístkovými třmeny, elektronicky řízený samosvorný diferenciál, zadní difuzor pro lepší stabilitu ve vysokých rychlostech a (stejně jako kupé M3) karbonovou střechu.
K vizuálním úpravám budou patřit rozšířené blatníky a nový bodykit, odlišný od toho v M paketu. Standardem budou 18palcová kola a můžeme se prý těšit i na aktivní aerodynamické prvky. Pokud vás zajímá, jak bude eMková jednička vypadat, dobrou představu prý poskytuje koncept tii z roku 2008.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
hurá | 275 GTB | 14.02.2010 22:38 |
Re: fajné | homza,,,1 | 13.02.2010 15:58 |
fajné | homza,,,1 | 13.02.2010 15:57 |
Vstoupit do diskuse › |