BMW představilo F 800 GS Adventure

BMW představilo F 800 GS Adventure: titulní fotka Bavorský výrobce motocyklů představil cestovní enduro střední třídy, které je určeno pro milovníky dlouhých výletů a cestování mimo zpevněné silnice. Můžete se těšit na větší plexi, objemnější nádrž, ochranné padací rámy a spoustu dalšího.

Nový doplněk řady endur z produkce BMW, založený na nedávno představeném modelu F 800 GS se již podle názvu zaměřuje na dobrodružství kdekoliv a kdykoliv.

Srdcem modelu je úsporný, ale výkonný řadový dvouválec o objemu 798 ccm dosahující maximálního výkonu 85 koní při 7 500 ot./min. a točivého momentu 83 Nm při rozumných 5 750 ot./min. To umožňuje motocyklu spotřebu 4,3 l/100 km při jízdě konstantní rychlostí 90 km/h a pod 6 l/100km, když pojedete na běžný výlet. Nízká spotřeba ve spojení s o osm litrů větší nádrží oproti obyčejné F 800 GS, tedy o objemu 24 litrů umožní na jedno natankování dosáhnout dojezdu přes 400 kilometrů. Zvětšená nádrž se přesto nijak nepodepsala na celkovém vzhledu, který zůstává robustní a drsný.

V sérii najdeme ABS, přiobjednat se dá elektronické nastavování podvozku (ESA) a kontrola trakce (ASC), ale to stejné platí už i pro výchozí model F 800 GS. Odlišnosti je třeba hledat v nabízeném softwaru, ASC nabízí nový mód enduro, který bude lépe odpovídat na nástrahy jízdy po nezpevněném povrchu.

Dále BMW vyztužilo zadní část rámu a nastavitelný pedál zadní brzdy. Pro větší komfort na dlouhých cestách model Adventure standardně nabízí větší čelní plexištít, ještě pohodlnější sedlo a širší enduro stupačky. Sériově je motor vybaven ochranným padacím rámem, v doplňkové výbavě najdeme spodní hliníkový kryt motoru, který zaručí, že žádný africký, rumunský nebo český kámen nepoškodí agregát.

Příplatková výbava je standardně velmi rozsáhlá. BMW nabízí např. originální GPS modul, odlehčený laděný výfuk Akrapovič, tónované čelní plexi místo čirého, LED blinkry a přídavné LED reflektory, možnost snížení sedla, zmíněný kryt motoru nebo sadu hliníkových kufrů, které spolu s textilním tankvakem dají příjemných 131 litrů prostoru na vše nezbytné na cestu.

Vybavení se kombinuje do předem připravených paketů, z nichž tři najdeme už v zahajovací verzi „Launch Edition“. Prvních 1 000 zákazníků získá F 800 GS Adventure v matně pískové barvě a dále palubní počítač, vyhřívané rukojeti, sadu bočních kufrů, držák pro topcase, GPS navigaci a kontrolu trakce ASC.

Vážný soupeř pro novou motorku s modro-bílou vrtulí ve znaku může být jen Triumph Tiger 800 XC, který získává kladné body za menší hmotnost o 10 kg oproti 225 kg u GS Adventure. Tiger má větší i maximální výkon, ale prohrává o 6 Nm nižším kroutícím momentem. Pro Brita dále hraje i cena: ABS verze je nižší o celých 46 tis. Kč proti 314 tis. Kč za bavoráka. Na druhou stranu spojení „GS Adventure“ má ten správný břink a je zárukou kvality. Finální výběr tedy necháme na vás.

Video – BMW F 800 GS Adventure

Fotogalerie

  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 1
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 2
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 3
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 4
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 5
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 6
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 7
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 8
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 9
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 10
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 11
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 12
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 13
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 14
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 15
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 16
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 17
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 18
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 19
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 20
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 21
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 22
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 23
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 24
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 25
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 26
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 27
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 28
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 29
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 30
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 31
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 32
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 33
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 34
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 35
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 36
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 37
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 38
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 39
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 40
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 41
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 42
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 43
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 44
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 45
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 46
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 47
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 48
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 49
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 50
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 51
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 52
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 53
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 54
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 55
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 56
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 57
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 58
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 59
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 60
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 61
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 62
  • BMW představilo F 800 GS Adventure: fotka 63

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.