BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola

BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: titulní fotka Od G-Power vyjíždějí nejrychlejší bavoráky světa, které mohou na běžné silnice. Tuner se nebrání ani úpravě limitovaných sérií.

G-Power existuje v bavorském Autenzellu už od roku 1983. Na svém kontě má mnoho laděných mnichovských vozů a také několik světových rekordů, v současnosti jich stále drží celkem sedm. Jeho pozornosti neuniklo ani kupé M4 F82. A nyní ne jen tak ledajaké, rovnou v té nejostřejší verzi GTS. Stavba továrních verzí běží od března 2016 a skončí letos v prosinci, zrodí se jich jen sedm stovek. Jde tedy o limitovanou edici v ceně 142.600 eur (3,85 milionu korun).

Dvoumístná okřídlená bestie s ochranným rámem není lidovým autem, oproti standardní M4 je k mání za prakticky dvojnásobnou částku. U G-Power ji ale ještě vylepšili. Jde to vůbec? A nejedná se náhodou o svatokrádež? Předchůdce M3 E92se stejnými písmenky v názvu přece poladili také…

Soustředili se hlavně na techniku. Řadový dvakrát přeplňovaný šestiválec třílitrového objemu dává v sérii 500 koní (368 kW) a 600 N.m. Základem tuningu motoru je modul Bi-Tronik 2 V2, díky jeho aplikaci vzroste výkon na 575 k (423 kW) a maximální hodnota krouťáku stoupne na 740 N.m. V tomto případě se přemapuje pouze řídicí jednotka. Pomocí modulu Bi-Tronik 2 V3 lze však stádo zvýšit až na 615 koní (453 kW) při 6500 otáčkách. Agregát pak dává rovnou 760 N.m v rozmezí od 4000 do 5500 min-1. Kromě nového softwaru ECU byla upravena ve vlastní režii i dvojice turbodmychadel a korunu všemu nasazuje nerezové potrubí bez katalyzátorů se čtyřmi koncovkami. Teplotu výfukových plynů se podařilo snížit, takže naopak vzrostl plnicí tlak.

S launch control vystřelí vytuněná M4 z klidu na stovku za 3,6 s a maximální rychlost vrcholí u hodnoty 320 km/h. Elektronický omezovač na dvěstěpadesátku je tu jaksi zbytečný, že? Nastavitelný podvozek GTS nepotřebuje, má ho už od výrobce. G-Power tedy přidává jen lehounká kovaná kola Hurricane RR s průměrem 21 palců.

Nic není pochopitelně zadarmo. Bi-Tronik třetí verze stojí 3.250 eur (87.800 korun), úprava turb 3.650 eur (98.600 Kč). Deaktivace omezovače přijde na 668 eur (18 tisíc korun), výfuk odčerpá z konta zájemce 1.780 eur (50,5 tis. Kč) a kompletní set kol i s gumami dalších 7.647 eur, tedy opravdu mastných 206.700 v naší tvrdé měně.

BMW M4 GTS jistě svou hodnotu neztratí, takže otázka úprav může být v budoucnu sporná… Je ovšem fakt, že zůstaly opravdu decentní a na první pohled až na krásná černá desetipaprsková kola vlastně nepostřehnutelné. U G-Power připravili rovnou čtyři kousky, všechny v decentní stříbrošedé barvě. Přijdou na řadu další?

Fotogalerie

  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 1
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 2
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 3
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 4
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 5
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 6
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 7
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 8
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 9
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 10
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 11
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 12
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 13
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 14
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 15
  • BMW M4 GTS od G-Power: Posílená turba a vlastní kola: fotka 16


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
DorothyCib DorothyCib 16.02.2017  02:30
Vstoupit do diskuse ›