BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing

BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: titulní fotka Německá tuningová společnost Manhart Racing se většinou prezentuje prostřednictvím BMW, pod jejichž kapotu nastěhovala desetiválec z modelu M5, ale tentokrát doplnila osmiválec M3 o kompresor.

Manhart Racing již předvedl, že umí umístit vidlicový desetiválec z modelu M5 pod kapotu první generace roadsteru Z4 i do současného M3 nebo kombi trojkové řady a nyní předvádí další způsob, jak se dostat k BMW s výrazně vyšším výkonem než má jeho standardní provedení.

Německý tuner se zaměřil na čtyřlitrový osmiválec modelu M3, který ve svém sériovém provedení disponuje výkonem 420 koní (309 kW). Zájemcům o vyšší výkon nabízí tři stupně jeho zvyšování a ve všech případech stojí za větším stádem koníku kompresor.

V prvním případě je použit malý kompresor s plnícím tlakem 0,35 bar, který se postará o zvýšení výkonu na 515 koní (379 kW). Druhý stupeň představuje stejný kompresor ale s plnícím tlakem 0,50 bar a naladěním na výkon 585 koní (430 kW). U třetího stupně je použit větší kompresor ASA s plnícím tlakem 0,67 bar, který je kombinován s novým výfukovým systémem z titanu o průměru 70 mm. Výsledkem je 655 koní (482 kW).

Úpravce uvádí, že přeplňované M3 v nejvýkonnějším provedení zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 s a jeho maximální rychlost je přes 350 km/h. Sériové provedení dvoudveřového kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 s a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Na úpravy pohonné jednotky u Manhart Racing navazují hrátky s podvozkem, pro nějž jsou připraveny tlumiče Bilstein PSS10. Sériová kola mohou udělat místo diskům BBS s rozměry 9Jx20 ET20 vpředu a 10,5Jx20 ET20 vzadu. Pneumatiky mají rozměry 245/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu. Vzhledem k dosahovaným výkonům jsou vpředu použity brzdové kotouče o průměru 365 mm z BMW M5 E60 a vzadu jsou kotouče o průměru 345 mm z modelu M3 E92.

Manhart Racing má pro M3 připravenu ještě karbonovou střechu a vnější zpětná zrcátka ze stejného materiálu. Interiér může být upraven čalouněním, které kombinuje kůži s Alcantarou. V nabídce jsou i nová sportovní sedadla a tříramenný volant s displejem, který informuje o teplotě a časech při sprintech na čtvrt míle.

Fotogalerie

  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 1
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 2
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 3
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 4
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 5
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 6
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 7
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 8
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 9
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 10
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 11
  • BMW M3: kompresor pro osmiválec od Manhart Racing: fotka 12


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.