BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh

BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: titulní fotka BMW M3 GTS se poprvé představilo na podzim loňského roku. Tehdy se jednalo o koncept inspirovaný provedením M3 CSL minulé generace, ale nyní mnichovská automobilka zveřejňuje technické specifikace i cenu produkční verze.

BMW M3 sice platí v řadách mnichovské automobilky za sportovní model, ale za stroj pro skutečné sportovce již označován být nemůže. Návrat ke kořenům může představovat odlehčená, posílená a přitvrzená M3 GTS, která se vloni představila jako koncept a letos míří na trh.

Produkční provedení schválené pro běžný provoz se výrazně odlišuje od běžné M3 a mírně i od původního konceptu. Vzorem pro novou M3 GTS byla již zmiňovaná M3 CSL, u níž se konstruktéři inspirovali především při odlehčování. Produkční M3 GTS tak má odlehčené části interiéru, méně zvukové izolace, odlehčený laděný výfuk s titanovými tlumiči a důkladně seškrtaný seznam standardní i příplatkové výbavy.

Nejjasnějším důkazem odhazovaní pro jízdu nepotřebných zbytečností je interiér. Zapomeňte na standardně montovanou klimatizaci, navigaci i rádio nebo zadní sedadla. Dominantou jsou zde dvě závodní sedadla a obložení interiéru karbonem. Na věnec volantu i čalounění výplní dveří a prostoru, který zůstal po odstraněném zadním sedadle, je použita Alcantara®.

Součástí standardní výbavy je ochranný rám za B-sloupky a kromě toho nabízí karoserie upevňovací body pro šestibodové bezpečnostní pásy a ochrannou klec pro celý interiér. Standardně je tedy vůz vybaven tříbodovými samonavíjecími pásy, ale součástí standardní výbavy jsou i nenamontované šestibodové pásy a hasící přístroj.

Odlehčovalo se samozřejmě i na karoserii. Ta je i nyní v zářivě oranžovém laku, který kontrastuje s matně černými ledvinkami, střešními lištami a koly. K snížení hmotnosti i těžiště přispívá karbonová střecha a zadní i boční okna z polykarbonátu. I díky odstranění části protihlukové izolace je hmotnost produkčního M3 GTS jen 1530 kg, což je sice o něco více než u loňského konceptu, který vážil jen 1490 kg, ale na druhou stranu stále výrazně méně než 1655 kg standardní M3. Komu nějaké to kilo navíc nevadí, ten si může objednat klimatizaci i autorádio.

K jednoduché identifikaci M3 GTS na silnici a především k optimalizaci aerodynamických vlastností jeho karoserie slouží nový spoiler pod předním nárazníkem a přítlačné křídlo na zádi. Tyto aerodynamické prvky je možné nastavovat podle charakteristiky trati na níž se bude majitel s tímto BMW prohánět. Při navrhování a vývoji zadního spoileru se vycházelo ze zkušeností získaných s vozy BMW 320si v Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC).

Podobně jako u aerodynamických prvků i u podvozku vycházeli konstruktéři ze zkušenosti získaných z okruhových závodů. O přítomnosti tvrdšího podvozku se stavitelnými tlumiči ujišťuje M3 GTS žlutými pružinami, k tomu se přidávají dodatečné výztuhy. Světlá výška se snížila vpředu o 16 mm a vzadu o 12 mm. K vylepšení jízdních vlastností mají přispět i nově nastavené systémy ABS, DSC a MDM.

Za 19palcovými koly se ukrývá výkonnější brzdový systém, jehož kotouče se vpředu oproti standardní M3 zvětšili v průměru o 18 mm a vzadu dokonce o 30 mm. Třmeny jsou nyní vpředu 6pístkové a vzadu 4pístkové. Kromě toho jsou standardem pancéřované hadice.

K zásadním změnám došlo i pod kapotou vidlicový osmiválec má objem zvětšený z původních 3999 cm3 na 4361 cm3 a kompletně přepracované vnitřnosti. K zvětšení objemu došlo díky zvýšení zdvihu ze 75,2 na 82 mm. BMW M3 GTS ve své produkční podobě disponuje výkonem 450 koní (331 kW) při 8300 min-1, zatímco M3 má 420 koní (309 kW) při stejných otáčkách. Vzrostla samozřejmě i hodnota točivého momentu ze 400 Nm při 3900 min-1 na 440 při 3750 min-1.

Síla přepracovaného motoru je na kola zadní nápravy přenášena sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M-DCT s upravenou charakteristikou řazení. Dvoumístné kupé s ní zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 s, 1000 metrů s pevným startem ujede za 22,5 s a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h. Poměr hmotnosti k výkonu je u BMW M3 GTS 3,4 kg na 1 koně.

Prodej BMW M3 GTS se má na německém trhu rozběhnout letos v červenci a cena pro domácí trh je stanovena na 136.850 Euro včetně daně (zhruba 3.490.000,– Kč).

Fotogalerie

  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 1
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 2
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 3
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 4
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 5
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 6
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 7
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 8
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 9
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 10
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 11
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 12
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 13
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 14
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 15
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 16
  • BMW M3 GTS: Nejostřejší M3 míří na trh: fotka 17


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: smrad nevychovany johnydwdwdw 14.05.2010  23:05
Re: smrad nevychovany oIoo 14.05.2010  09:23
Re: smrad nevychovany jonáš 14.05.2010  08:29
Mechanický diferenciál _MT__ 13.05.2010  20:52
GT3 _MT__ 13.05.2010  20:49
:-D :-D mustafa 13.05.2010  20:04
Re: coo? Rorýs 6100 13.05.2010  19:02
smrad nevychovany mijunior 13.05.2010  18:26
Re: co to? Vampix(Diesel Power) 13.05.2010  15:54
co to? AR156 13.05.2010  15:04
Re: coo? Vampix(Diesel Power) 13.05.2010  13:41
Re: coo? oIoo 13.05.2010  13:18
Re: coo? Vampix(Diesel Power) 13.05.2010  12:44
Re: coo? jonáš 13.05.2010  12:15
coo? mijunior 13.05.2010  11:51
Re: nic moc O.D. 13.05.2010  11:21
nic moc logoman 13.05.2010  10:31
No nevím Vampix(Diesel Power) 13.05.2010  10:13
Vstoupit do diskuse ›