BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky

BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: titulní fotka BMW připravilo další omezenou sérii modelu M3 a zaměřuje se na to, co auto trápí úplně nejvíc - na snížení jeho váhy.

Divize BMW M GmbH v mezičase, kdy zrovna nevyvíjí nové emkové modely, rozhodně netráví čas na mejdanech. Nejnověji se rozhodla předvést na aktuální emtrojce možnosti rozsáhlého využití lehkých kompozitních materiálů CFRP, tedy plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. A to dokonce tak, že si tahle auta, která byla představena v předvečer čtyřiadvaceti­hodinovky na Nürburgringu, bude možné běžně koupit. Pokud tedy počet 67 vyrobených kusů lze označit jako běžný. $2$

Na pohled je to úplně obyčejná M3. Atmosférický V8 se 450 koňmi v 8300 otáčkách a 440 Nm při 3750/min o objemu 4,4 l je zkombinován s dvouspojkovou převodovkou. Byl převzatý z limitky GTS, vzhled zbytku auta je bez výstřelků, tedy když pomineme nový lak Frozen Polar Silver s doplňky v Melbourne Red a černooranžový interiér. Jenže tohle auto vypálí na stovku za 4,4 s jednoduše proto, že má na koně výkonu jen 3,5 kg váhy. Maximálka je nastavena na 290 km/h.

BMW vymyslelo vylepšený proces výroby CFRP, jenž má rozšířit využití tohoto materiálu na mnohem větší množství dílů, což je dobrá motivace, protože podle tvrzení automobilky má CFRP při pevnosti oceli jen čtvrtinu její váhy. A to je na autě znát – i přes opravdu velmi bohatou standardní výbavu váží 1580 kg, tedy o 45 kilo méně, než běžná M3. Když odhlédneme od výbavy, srovnatelné vozy by se lišily o více než 70 kg!

CFRP byl použit i na podvozku, jenž je upraven v duchu závodních aut. Má pevnější pomocné rámy, plně stavitelné sportovní tlumiče, šestipístkové brzdiče svírají 378mm disky vpředu a 380mm kotouče vzadu(?). nechybí ani pancéřové hadice Stahlflex a speciální brzdové destičky se smění orientovanou na komfort. Přeprogramováno bylo s ohledem na nové možnosti M3 CRT i DSC, auto stojí na Mkových kolech, obutých do pneumatik 245/35 R 19 vpředu a 265/35 R 19 vzadu.

Gut, gut, supergut. $2$

Fotogalerie

  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 1
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 2
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 3
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 4
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 5
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 6
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 7
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 8
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 9
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 10
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 11
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 12
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 13
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 14
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 15
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 16
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 17
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 18
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 19
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 20
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 21
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 22
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 23
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 24
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 25
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 26
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 27
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 28
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 29
  • BMW M3 CRT: tovární karbonové hrátky: fotka 30

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Váha + keramické brzdy fida325i 25.06.2011  16:25
Re: Váha + keramické brzdy Smec_m* 25.06.2011  11:29
Re: Váha + keramické brzdy mijunior 25.06.2011  00:09
Váha + keramické brzdy mustafa 24.06.2011  19:11
Re: M3!!! 426kahemi 24.06.2011  17:51
hm mijunior 24.06.2011  15:15
Re: zadní sedačky 125S 24.06.2011  12:27
Re: zadní sedačky faltaIX 24.06.2011  12:17
M3!!! Tomáš 24.06.2011  10:29
zadní sedačky Jan Matějíček 24.06.2011  09:37
Vstoupit do diskuse ›