BMW M3 Convertible s nadváhou
Skvělé, přichází další generace kabrioletu BMW M3. A teď ta horší zpráva. Spíš než atlet je to zápasník sumo.
Modelová řada M3 se nám rozrostla o třetí a poslední variantu, model Convertible. Ta však již nyní není kabrioletem se skládací plátěnou střechou, jako tomu bývalo dosud, ale protože vychází se současné generace otevřené trojky, jde o kupé-kabrio s tuhou skládací střechou. Svému označení ale přesto lišácky nezůstává nic dlužen, ačkoli se označení Convertible vžilo coby kabriolet, jeho překlad znamená „přeměnitelný“ nebo „přestavitelný“. A přeměnit tohle auto bez střechy ve vůz s třídílnou střechou pochopitelně jde, ne? Elektromotorům a důmyslnému mechanizmu to trvá 22 sekund. Někdo to může tuto změnu vnímat jako nežádoucí a jdoucí proti tradicím, ale nejde o nic tak zásadního ve srovnání s tím, co se vám, chystám říct teď.
Tahle Emtrojka sice taky dřela ve fitness centru, ovšem místo zdravé výživy a potravinových suplementů to byl samý bůček, smažený řízek, dortíček a Coca Cola. Takže není divu, že výsledkem je více než dvoumetrákový nárůst váhy oproti kupé. Konstruktéři nade vše upřednostnili tuhost karoserie, její dodatečné vyztužení vás však v techničáku bude strašit cifrou 1810 kg. To už je hmotnost obvyklá spíš u sedanů vyšší střední třídy s pohonem všech kol a maximální myslitelnou výbavou. Kam se nám to ta sportovní auta jen ubírají…
O dynamiku ale nemějte strach. M3 Convertible je sice z trojice suverénně nejpomalejší, ale zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,3 s se rozhodně nedá označit za mizérii a na elektronicky omezených 250 km/h se také dostane bez obtíží. Za přední nápravou leží totiž stále čtyřlitrový osmiválec o výkonu 420 koní (309 kW) při famózních 8300 otáčkách, jehož maximální točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm při 3900 otáčkách za minutu. A to vše bez kdovíjakého hi-tech, systém Valvetronic už takhle vysoké otáčky nezvládá, takže osmiválci musí stačit plynule proměnné časování ventilů Double Vanos.
Stejně jako kupé a sedan je Convertible standardně vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, na přání bude k dispozici sedmistupňové dvouspojkové ústrojí s možností sekvenčního řazení. Chybět nebude ani programovatelné tlačítko MDrive umožňující přizpůsobit chování vozu schopnostem řidiče a jízdnímu stylu.
Na trhu (minimálně tom německém) se další M3 objeví letos v létě za cenu v přepočtu lehce pod dva miliony korun, takže zřejmě teprve ve druhé polovině roku budeme mít možnost vyzkoušet, zda bude obézní kupé-kabriolet nabízet stejnou radost z jízdy jako kupé, nebo zda mu dva metráky navíc uberou na hravosti a ovladatelnosti.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
opravdu hodně | fuzzy | 24.01.2008 11:26 |
Vstoupit do diskuse › |