BMW plánuje "juniora": M 1 sedan

BMW plánuje BMW plánuje rozšířit portfolio M modelů o malý sedan na základech řady 1. Ale které?

Kompaktní čtyřdveřový sedan by se BMW velmi hodil a jeho M verze by se tak stala přirozeným konkurentem připravovaného Mercedesu CLA 45 AMG a Audi S3 sedan, které mají přijít v závěru roku 2013. Bohužel zprávy z BMW naznačují, že ostrá jednička v sedanu se nepředstaví dříve než v roce 2015. BMW prý teď nemá kapacity pro zajištění jejího vývoje a výroby.

Naneštěstí pro mnichovskou automobilku její interní studie ukazují přesun zákazníků k menším vozům a prognostikují, že v USA a Číně v blízké budoucnosti bude segment malých výkonných sedanů rapidně růst. Důvodem je hlavně postupný vývoj tradičních modelů M3 a M5, které s každou generací rostou, jsou nacpanější výbavou a stojí víc a víc. Vedení BMW se proto snaží urychlit vývoj jedničkového sedanu, který vyplní prázdné místo, všemi možnými způsoby. Díky tomu k nám také začínají prosakovat informace. Některé bych však radši neznal, ale co už, tady jsou.

Na přeplňování jsme si u BMW zvykli, takže odhalení motoru pro malé M nemůže překvapit. Dostane foukaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem okolo Audi a Mercedesu, takže něco v oblasti tři sta tři sta padesát koní. Ovšem důležitá je jeho možnost zástavby, podélně nebo příčně.

A je to venku, BMW uvažuje o využití podvozkové platformy UKL1 z budoucí jedničky, odhalené na pařížském autosalonu díky Active Toureru. Tato předohrabová platforma bude základem i pro všechna nová Mini a tak je celkem logické, že její sdílení pro malá BMW je z hlediska nákladů pro Mnichov velmi lákavé. Prý má UKL1 ještě jednu výhodu, kterou je lepší obestavění prostoru. Nejsem si jist, jestli zrovna velikost kufru má být tím hlavním argumentem pro nákup rychlého sedanu od roztočené vrtule.

Druhou možností by bylo použití podvozkové platformy ze současné řady 1. Tedy zabezpečení pohonu zadních kol. Tato volba dává lepší smysl z důvodu sdílení podvozku s připravovanou třídou 2, která bude uvedena na trh v příštím roce a oproti jedničce bude mít delší zadní převis vhodný i pro sedan. Ten by mohlo následovat i kombi 1 Touring. Takže za mě prosím volbu číslo dva $2$.

A na závěr ještě jedna dobrá zpráva. Jak jsem zmínil, příští rok má přijít řada 2, a jelikož 1 M byla vyprodaná hned a M135i se prodává stejným tempem, přijde i ve verzi M235i. Snad upraví ten jedničkový čumák, něco ve stylu řady 4 by bylo OK.


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Super Sklenk@ 09.12.2012  23:21
Další hračka Autoservis 09.12.2012  12:32
Vstoupit do diskuse ›