BMW Concept 6: šest válců a jen dvě kola
Tento týden si motorkáři v Itálii užívají mezinárodní motosalon EICMA a právě zde se na stánku značky BMW představuje největší trhák celé výstavy. Concept 6 totiž představuje nový řadový šestiválec, který zamíří do sériové výroby.
BMW Concept 6 nejprve praští do očí svým designem futuristického café raceru. Na obrovskou hmotu nádrže umístěné nad šestiválcem navazuje jednomístné sedlo vystrčené do prostoru nad zadním letmo uchyceným kolem. Naprosto nepřehlédnutelným detailem je výfukový systém s trojicí koncovek.
Design tohoto stroje má jasný úkol – přitáhnout pozornost. Ta se má totiž po prvotním šoku ze skutečnosti, že BMW předvádí něco takové, stočit k motoru. Concept 6 není bezzubou hračkou designérů, ale agresivním nosičem nového řadového šestiválce. Ten se má stát pohonnou jednotkou připravovaného modelu LT, který naváže na tradice cestovních boxerů řady R i čtyřválců řady K a postaví se Hondě Goldwing.
BMW se prozatím věnuje především opěvování designu, který je ovšem lepší si prohlédnout na fotkách nebo ještě lépe na živo. K šestiválci, který je v motocyklu uložen napříč a pohání zadní kolo kardanem, se příliš informací neobjevilo.
Jeho objem by měl být 1,6 litru a již při 2000 otáčkách za minutu má poskytovat 130 Nm. Maximálně má být schopen točit 9000 otáček za minutu. K výkonu BMW uvádí, že bude výrazně vyšší než u řadových čtyřválců řady K o objemu 1,3 litru, z nichž nejvíce nabízí model S se 175 koňmi (129 kW). Válce motoru jsou skloněny dopředu pod úhlem 55 stupňů.
Při pohledu na budoucnost napříč uloženého řadového šestiválce u BMW stojí za to se podívat i na jeho minulost v motocyklech a připomenout si alespoň ty nejslavnější. V roce 1974 vyrazila na cesty jako první Benelli 750 sei s výkonem 63 koní (46 kW). V roce 1978 nastoupila Honda CBX 1000, jejíž vzduchem chlazený motor o výkonu 105 koní (78 kW) připomíná varhany a o rok později nastoupila vodou chlazená Kawasaki Z1300 s výkonem 120 koní (88 kW).
Napříč uložené šestiválce v sériových motocyklech přežily díky Benelli do začátku devadesátých let a až do dnešních dnů se zdálo, že představovaly sice vzrušující, ale slepou vývojovou větev, jejíž rozvoj si nyní bere na starosti BMW.
Fotogalerie
Tapety na plochu
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Rose Band kaktusy | OzzyOsbourne | 24.11.2009 16:10 |
Re: tomu říkám vymazlený design | Aleš Jungmann (Auto.cz) | 12.11.2009 22:39 |
Best... | Amerika | 12.11.2009 17:56 |
lahudka | atonn | 12.11.2009 13:15 |
Re: tomu říkám vymazlený design | riderhenry | 11.11.2009 21:09 |
Re: tomu říkám vymazlený design | Skyline | 11.11.2009 16:51 |
Re: tomu říkám vymazlený design | delph | 11.11.2009 16:42 |
Re: tomu říkám vymazlený design | riderhenry | 11.11.2009 16:31 |
nnnn........ | Hrubis | 11.11.2009 15:43 |
Hmotnost | Arcturus | 11.11.2009 15:34 |
tuto masinu by som si kupil uz len kvoli tomu | salamoon | 11.11.2009 15:16 |
Re: tomu říkám vymazlený design | Skyline | 11.11.2009 14:15 |
Re: tomu říkám vymazlený design | %Transporter | 11.11.2009 13:54 |
tomu říkám vymazlený design | delph | 11.11.2009 12:26 |
sestival mezi nohama | derkel | 11.11.2009 11:15 |
a | rempo | 11.11.2009 11:12 |
Vstoupit do diskuse › |