BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio

BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: titulní fotka Méně je někdy více, řekli si u BMW a nová generace přeplňovaných třílitrových šestiválců o jedno své turbo přišla. Dobré je, že tenhle motor najdeme v budoucnu i v jedničce.

I do nejmenšího mnichovana se pro modelový rok 2011 chystá nový motor s kódovým označením N55, navazující na (překvapivě) N54. Hlavní změna? Jedno turbo místo dvou.

Přesněji řečeno, dvojice turbodmychadel byla nahrazena jedním typu twin-scroll. Tato technologie přeplňování dosahuje nízkých zpětných tlaků ve výfukovém potrubí, což má za následek rychlejší roztáčení lopatek turbodmychadla, a to i v nízkých otáčkách. Výsledkem je maximum točivého momentu 400 Nm dosažené na benzinový motor v nevídaných 1200 min-1. Ano, hodnota to je nachlup stejná jako u současného motoru označovaného jako „35i“, stejný je i nejvyšší výkon 225 kW (306 koní). Rozdíl má být v lepší reakci na plyn, nižší spotřebě a lepším průběhu výkonových křivek. Motor je teď také o 4 kilogramy leh­čí.

Tento agregát byl poprvé dán do vínku modelu 5 GT, jak to tak ale vypadá, skloubení přeplňování, přímého vstřikováním a systému Valvetronic budeme moci prohnat ve všech bavorácích napříč produktovým spektrem, malé BMW 1 bude zřejmě v tomto ohledu poslední. Jedničkové kupé (i kabrio) bude také v nabídce se sedmistupňovou dvouspojkou DCT s řazením pádly na volantu. Místo HiFi systému Professional čeká na hudbychtivé zákazníky Harman Kardon Surround Sound System a lehké stylistické úpravy se nevyhnou ani panelu klimatizace.

Fotogalerie

  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 1
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 2
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 3
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 4
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 5
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 6
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 7
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 8
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 9
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 10
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 11
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 12
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 13
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 14
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 15
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 16
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 17
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 18
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 19
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 20
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 21
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 22
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 23
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 24
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 25
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 26
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 27
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 28
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 29
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 30
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 31
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 32
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 33
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 34
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 35
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 36
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 37
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 38
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 39
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 40
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 41
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 42
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 43
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 44
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 45
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 46
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 47
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 48
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 49
  • BMW 1: nový třílitr i pro Coupé a Cabrio: fotka 50


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: mno ok Vysnan1 14.01.2010  23:41
Re: mno ok Beee 14.01.2010  22:39
mno ok Skyline,Beee 14.01.2010  19:57
Re: Re: ...Jednotka, nejednotka... Vysnan1 14.01.2010  18:09
Re: Re: ...Jednotka, nejednotka... Vysnan1 14.01.2010  17:58
Re: Re: ...Jednotka, nejednotka... Skyline 14.01.2010  09:24
Re: Re: ...Jednotka, nejednotka... Vysnan1 14.01.2010  01:19
Re: Re: ...Jednotka, nejednotka... Beee 13.01.2010  21:18
Re: Re: ...Jednotka, nejednotka... Enthusiastic.driver 13.01.2010  20:44
Re: Re: ...Jednotka, nejednotka... Beee 13.01.2010  20:32
Re: aj mna by to zaujimalo Wawris :) Beee 13.01.2010  20:17
aj mna by to zaujimalo Wawris :) stanny 13.01.2010  20:06
Re: ...Jednotka, nejednotka... Enthusiastic.driver 13.01.2010  19:56
...Jednotka, nejednotka... Beee 13.01.2010  19:28
Cutting costs Doyle 13.01.2010  08:29
Vstoupit do diskuse ›