Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě

Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: titulní fotka Výkony současných sériových motorek se neustále zvyšují. K přenosu kilowattů a krouťáku dnes pomáhá elektronika. Úpravcům však není svaté vůbec nic a motory dokonce dopují.

Jim Jacoby a Scott Miller, zakladatelé American Design and Master-Craft, stvořili doslova umělecké dílo. Jejich Bienville Legacy je zjevně inspirována steampunkem. I když v trochu civilnější podobě. Odhalené trubky, spousta kůže nejen na jednomístném sedle, chromované budíky, blatníky, výfukové potrubí se zajímavou plochou koncovkou. Je to taková směs klasiky a moderny, stačí se jen podívat třeba na zavěšení.

Rám však není trubkový, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale z uhlíkových vláken. Zjistíte to ale až při podrobnějším zkoumání. Stejný materiál byl použit i na pětipaprsková kola a také vidlice, jestli se jim tak ještě vůbec dá říkat. Konstruktéři dokonce použili i jedno listové pero, opět karbonové. Hlavním cílem byla redukce váhy, a to i té neodpružené.

Kolik koní lze přenést na zadní kolo? Tovární speciály MotoGP jich mají v současnosti kolem 250, produkční závodní hondy divize Open zhruba o dvacet méně. A nepostrádají ani elektronické vychytávky včetně kontroly trakce. Tvůrci Legacy se každopádně rozhodli pro domácí železo. Přímovstřikový kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec 1,65 l pochází od Motusu, výrobce exkluzivních sportovně cestovních motorek. Normálně dává 138 kW, tedy 187 koní. Jenže jde k němu přimontovat kompresor – a pak se pochopitelně dějí věci! Výkon může vystoupat až přes 224 kW, tedy 304 koní…

K čemu vlastně? Vždyť tohle jednostopé vozidlo nemá ani kardan, jen řetěz. Navíc vypadá bombasticky, i kdyby mělo ze stáda jen třetinu, nebo ještě méně. Navíc díky karbonu skoro nic neváží. Mašina na zabití. Kompresor také není žádnou novinkou, u závodních motorek se hojně mechanické přeplňování používalo už před druhou světovou válkou, experimentovala s ním dokonce i Jawa!

Jim se Scottem chtějí ukázat, že jim jejich bike funguje, na festivalu rychlosti v Goodwoodu. Ano, neváhají cestovat přes Atlantik jen proto, aby svůj bezpochyby neuvěřitelný výtvor ukázali v chodu. Dokonce pojedou i slavný závod do vrchu na trati dlouhé 1,8 km. Ten je každoroční součástí prestižní akce na kultovním okruhu.

Ona to opravdu není nefunkční kreace jen na dívání, podle firemních fotek existují dokonce už minimálně tři kousky. Jenže kouká se na ni skvěle i pouze zprostředkovaně, chlapi neodflákli ani detaily, přistoupili k ní jako švýcarští hodináři ke svým malinkým strojům. Na konečném vzhledu si dali zatraceně záležet!

Fotogalerie

  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 1
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 2
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 3
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 4
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 5
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 6
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 7
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 8
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 9
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 10
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 11
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 12
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 13
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 14
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 15
  • Bienville Legacy: 300 steampunkových koní v jedné stopě: fotka 16


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.