BBR 20th Anniversary Turbo pro Mazdy MX-5 NA a NB
BBR slaví 20 let od představení prvního turbokitu pro Mazdu MX-5 vytvořením speciální edice BBR 20th Anniversary MX-5 Turbo.
Britská tuningová firma v roce 1990 představila svou první MX-5 BBR Turbo a jako oslavu dvacetiletého výročí přichystala speciální turbokonverze pro první a druhou generaci japonského roadsteru.
Jádrem úpravy je turbodmychadlo Garrett GT25, které doplňuje přizpůsobená řídící jednotka motoru, CAI sání, svody s keramickým povlakem, mezichladič, vstřiky s větším průměrem a modifikovaná kliková skříň.
Přeplňovaná šestnáctistovka po zásahu disponuje výkonem 221 k při 6900 otáčkách a točivým momentem 237 Nm při 5100 otáčkách. Výstup z osmnáctistovek bude pochopitelně větší, BBR ho ale neudává. Pokud byste si turbokit nechali namontovat přímo v Brackley, což asi nehrozí, pak vás to celé přijde na nějakých 6000 euro, v případě domácí instalace na koleni si připravte nějakých 4800 euro. A to opravdu není málo.
Skalní příznivci NAček pak mohou využít ještě nabídku vylepšit auto poněkud komplexněji – koženými sedadly a lakem dle vlastního výběru v ceně skoro 9000 euro, popřípadě samosvorem, většími brzdami a koly, delším stálým převodem, respektive dalším zvýšením výkonu. Tam už se na cenu raději neptejte…
TIP: BBR a Cosworth: Mazda MX-5 s kompresorem se chlubí stádem 240ti koní
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.