Aznom Abarth 500: 230 koní a motor před zadní nápravou
Dopředu oznámená ďábelská přestavba pětistovky na monstrum s motorem uprostřed a pohonem zadních kol je tady. DOPLNĚNO O NOVÉ INFORMACE, FOTKY A VIDEO!
Výstava Top Marques Monaco ukázala koncem minulého týdne jeden ze svých největších taháků – Fiat 500 (nebo Abarth 500, jak je libo), přeměněný italskou firmou Aznom v hardcore verzi Motore Centrale R230. Její příchod jsme avizovali prostřednictvím fotografie podvozku před týdnem a dnes vám předkládáme ten zbytek.
Jak můžete vidět z fotek, zvenku se auto liší od výchozí verze jen minimálně – snížení světlosti zajistil podvozek od Bilsteinu, nad zadním oknem je větší křídlo, před zadními blatníky vidíme nasávací kapsy, výfuky mají malinko větší průměr a auto stojí na speciálních 17" kolech. Jasně viditelný je i výrazně lakovaný pomocný rám zadní nápravy.
O to větší překvapení přijde po otevření víka kufru, kde se, schovaný ve skleněném sarkofágu, rozvaluje přeplňovaná čtrnáctistovka, která se sem přestěhovala zpoza kapoty. Ta díky přepracovanému zadnímu zavěšení roztáčí prostřednictvím pětistupňového manuálu a elektronického „diferenciálu“ zadní kola, a to silou, která se od té výchozí dost liší. K mání je díky turbodmychadlu Garrett, větším vstřikovačům a laděnému výfuku výkon 230 koní a točivý moment 330 Nm, jenž nebude mít s pouze 853 kg lehkým autem moc práce. Výsledek úprav je působivý – zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,7 s a maximálka 240 km/h.
Od posledně už ale víme, že posílená brzdová soustava disponuje vrtanými 335mm disky vpředu a 305mm kotouči vzadu, doplněnými o čtyřpístkové třmeny a standardně jezdí na semislickách Kumho o rozměru 205/40. To vše, prosím pěkně, se silniční homologací. Aznom předpokládá, že ročně vyrobí třicet kusů.
Proslýchá se i info o závodní verzi R280 Track. Ta by měla vyvinout výkon dokonce 280 k, s ochrannou klecí, plně stavitelným podvozkem a mechanickým samosvorem bude vážit 950 kg. V tomto případě máme očekávat, že na stovku vystřelí za 3,9 s a rozběsní se na 260 v hodině.