AZ pneu Tuning Cup 2008 – Fashion Cars Vysoké Mýto
Populární soutěž určená pro všechny fanoušky upravených aut pokračovala 17. května svým 2. kolem na menší, ale velice pohodové akci ve Vysokém Mýtě. Mezi sebou si to rozdalo více než 90 vozů a kdo se zúčastnil, určitě nelitoval.
Díky tomu, že místem konání Fashion Cars je testovací polygon ve Vysokém Mýtě, má sraz zvláštní atmosféru a také výborné zázemí. Členitý terén a úzké cestičky, po kterých se obvykle prohánějí závodní speciály, jsou příjemným zpestřením v sezóně plné letištních srazů. AZ pneu Tuning Cup tady byl již druhým rokem jednou z hlavních atrakcí a bylo vidět, že do Mýta jezdí rádi i naši soutěžící. I přes relativně brzký termín se jich sešel velice slušný počet.
Domácí konkurenci ještě zvýšilo několik soutěžících z Polska a Slovenska. Těch rok od roku přibývá a to nás opravdu těší. Pokud bych měl z každé destinace vyzdvihnout jedno jméno, ze severních sousedů by to byl jednoznačně Sebastian Ulrich. Ten brázdí české srazy již druhým rokem s Audi 80 B4 a v roce 2007 dokázal svou kategorii Audi Scene celkově vyhrát. Podobně tomu bylo také na Fashion Cars, kde se sice moc „Audin“ nesjelo, ale to jeho úspěch vůbec nesnižuje. Největším slovenským želízkem v ohni bylo VW Polo, kterým jezdí Peter Kováč. Tohle vozítko, které z velké části vznikalo v Praze, si dokonce dělalo zálusk na ocenění pro nejlepší vůz celého srazu. Ve finále sice Peterovi nebylo úplně přáno, ale vítězství ve VW Millenium Scene a ocenění Best Engine (design) je pro něj určitě úspěchem.
Když už jsme u těch Volkswagenů, podíváme se na jeden z nich trošku detailněji. Jedná se o VW Golf I Cabrio GTO, který v letošním roce sbírá vavříny ve VW ´80s Scene. V této kategorii mezi sebou soutěží starší „fauvéčka“ a naleznete zde například Golfy první a druhé generace, staré Passaty nebo ve své době velice populární Scirocca. Majitelem vozu, jehož základem je originální úprava Rieger GTO, je pan Martin Koblížek. Dominantním znakem Martinova projektu je extrémně široký bodykit od německé firmy Rieger, který v kombinaci s červeným odstínem Ferrari přitahuje náležitou pozornost. Martin svůj vůz do nynější podoby stavěl celé tři roky a úpravám se nevyhnul ani motorový prostor. Původní agregát 1.8 GTI byl nahrazen novějším „jednaosmičkou“ z Golfu druhé generace. Srdce vozu ještě prošlo kompletní repasí a přibyly také další úpravy včetně mnoha leštěných a chromovaných součástí. Chromové doplňky naleznete také v interiéru, kterému ovšem dominuje kůže v béžovo-červené kombinaci. Celý vůz se vyznačuje naprosto precizním zpracováním, na kterém má lví podíl sám majitel. A tohle dokáže porota náležitě ocenit. Výsledkem jsou již dvě letošní vítězství ve zmiňované VW 80´ Scene. Druhé místo v této kategorii obsadil ve Vysokém Mýtě Ondra Světlý, jehož červený Golf II GTi někteří z vás určitě znají z naší recenze.
Nejcennější pohár, který může soutěžící na každé akci získat, nese označení Best of Best a je udělován nejlepšímu vozu celého srazu bez rozdílů soutěžní kategorie. Ve Vysokém Mýtě se z něj i vítězství v BMW Scene mohl radovat Tomáš Leba. Ten brázdí české silnice v nádherném BMW Z3. To je naprosto precizní po technické i estetické stránce a detailněji se na něj určitě zaměříme v některém z dalších článků nebo samostatné recenzi. Závěrem bych všechny rád pozval na další kolo soutěže AZ pneu Tuning Cup, které proběhne 31. května na jihočeské Tuning Show Blatná. Snad vyjde počasí a akce se podaří minimálně stejně dobře, jako ta uplynulá …
Fashion Cars Vysoké Mýto – výsledky | AZ pneu Tuning Cup 2008 – průběžné výsledky | |||||
Audi Scene | ||||||
1. | Sebastian Ulrich | Audi 80 B4 (PL) | 1. | Sebastian Ulrich | Audi 80 B4 | 10 b. |
2. | Jiří Janoušek | Audi A4 | 1. | Danek Klich | Audi A3 | 10 b. |
3. | Blazej Skatula | Audi 80 Cabrio | 8 b. | |||
3. | Jiří Janoušek | Audi A4 | 8 b. | |||
Seat Scene | ||||||
1. | Jiří Levý | Seat Ibiza | 1. | Jaroslav Slavík | Seat Ibiza | 15 b. |
2. | Petr Zubel | Seat Toledo | 2. | Petr Zubel | Seat Toledo | 14 b. |
3. | Petr Gajda | Seat Toledo | 3. | Petr Gajda | Seat Toledo | 11 b. |
VW ´80s Scene | ||||||
1. | Martin Koblížek | VW Golf I Cabrio | 1. | Martin Koblížek | VW Golf I Cabrio | 20 b. |
2. | Ondřej Světlý | VW Golf II | 2. | Ondřej Světlý | VW Golf II | 8 b. |
3. | Jan Šmejkal | VW Golf II | 3. | Jan Šmejkal | VW Golf II | 6 b. |
VW ´90s Scene | ||||||
1. | Tomáš Volný | VW Golf III | 1. | Tomáš Volný | VW Golf III | 20 b. |
2. | Jakub Sypták | VW Golf III | 2. | Filip Roháč | VW Polo 6N | 14 b. |
3. | Filip Roháč | VW Polo (SK) | 2. | Jakub Sypták | VW Golf III | 14 b. |
VW Millenium Scene | ||||||
1. | Peter Kováč | VW Polo (SK) | 1. | Pavel Palír | VW Golf IV | 18 b. |
2. | Pavel Palír | VW Golf IV | 2. | Peter Kováč | VW Polo | 10 b. |
3. | Michal Vávra | VW Golf IV | 3. | Karel Josl | VW Lupo | 8 b. |
Škoda Oldies Scene | ||||||
1. | Jiří Zajíc | Škoda 130 | 1. | Jiří Zajíc | Škoda 130 | 20 b. |
2. | Jan Daněk | Škoda 120 | 2. | Petr Kudláček | Škoda Rapid 135 RiC | 8 b. |
3. | Lukáš Nesnídal | Škoda 120 | 2. | Jan Daněk | Škoda 120 | 8 b. |
Škoda Scene | ||||||
1. | Břetislav Axmann | Škoda Favorit | 1. | Břetislav Axmann | Škoda Favorit | 20 b. |
2. | Jiří Petřík | Škoda Felicia | 2. | Pavel Barbořík | Škoda Favorit | 11 b. |
3. | Pavel Barbořík | Škoda Favorit | 3. | Marek Vrána | Škoda MTX Roadster | 8 b. |
3. | Jiří Petřík | Škoda Felicia | 8 b. | |||
Škoda Modern Scene | ||||||
1. | Petr Richter | Škoda Octavia | 1. | Petr Richter | Škoda Octavia RS | 20 b. |
2. | Milan Průcha | Škoda Octavia | 2. | Miroslav Průcha | Škoda Octavia Combi | 16 b. |
3. | Radek Pipota | Škoda Octavia | 3. | Petr Paraščinec | Škoda Octavia | 11 b. |
Fabia Scene | ||||||
1. | Radek Jambor | Škoda Fabia | 1. | Radek Jambor | Škoda Fabia | 20 b. |
2. | Michal Köteleš | Škoda Fabia | 2. | Lukáš Šťastný | Škoda Fabia | 13 b. |
3. | Libor Olič | Škoda Fabia | 3. | Libor Olič | Škoda Fabia | 12 b. |
Opel Scene | ||||||
1. | František Salmon | Opel Astra | 1. | Saša Kosar | Opel Kadett | 14 b. |
2. | Dita Lemonová | Opel Tigra | 2. | František Salmon | Opel Astra | 10 b. |
3. | Jakub Pech | Opel Astra | 3. | Tomáš Martinek | Opel Vectra | 8 b. |
3. | Dita Lemonová | Opel Tigra | 8 b. | |||
BMW Scene | ||||||
1. | Tomáš Leba | BMW Z3 | 1. | Mojmír Vacek | BMW 320i Cabrio | 18 b. |
2. | Mojmír Vacek | BMW 320i Cabrio | 2. | Tomáš Kocur | BMW 316 E21 | 13 b. |
3. | Jan Burget | BMW E36 Coupé | 3. | Tomáš Leba | BMW Z3 | 10 b. |
Ford Scene | ||||||
1. | Mário Beseda | Ford Escort RS 2000 (SK) | 1. | Mário Beseda | Ford Escort RS 2000 | 20 b. |
2. | Lukasz Gembala | Ford Fiesta (PL) | 2. | Lukasz Gembala | Ford Fiesta | 16 b. |
3. | Milan Turčáni | Ford Mondeo | 3. | Tomáš Kutílek | Ford Escort Cabrio | 9 b. |
Honda Scene | ||||||
1. | Josef Šušota | Honda Integra Type-R | 1. | Lukáš Chovanec | Honda CRX | 10 b. |
2. | Lubomír Vicha | Honda CRX Targa | 1. | Josef Šušota | Honda Integra Type-R | 10 b. |
3. | Jan Novotný | Honda CRX Targa | 3. | Lubomír Vicha | Honda CRX Targa | 8 b. |
Japan & Asia Scene | ||||||
1. | Miloš Krištof | Mitsubishi Colt | 1. | Miloš Kryštof | Mitsubishi Colt | 20 b. |
2. | Boris Barvík | Mazda 323 Coupé | 2. | Boris Barvík | Mazda 323 Coupé | 16 b. |
3. | René Landsinger | Mazda 121 | 3. | René Landsinger | Mazda 121 | 12 b. |
French Scene | ||||||
1. | Tomáš Herda | Citroen Saxo | 1. | Tomáš Herda | Citroen Saxo | 20 b. |
2. | Michal Warish | Renault Megáne | 2. | Michal Warisch | Renault Megáne | 16 b. |
3. | Marek Mrowiec | Renault Kangoo (PL) | 3. | Ivana Javorková | Renault Clio | 6 b. |
3. | Marek Mrowiec | Renault Kangoo | 6 b. | |||
Peugeot Scene | ||||||
1. | Pavel Dudák | Peugeot 306 | 1. | Radim Vinklárek | Peugeot 206 | 18 b. |
2. | Radim Vinklárek | Peugeot 206 | 2. | Pavel Dudák | Peugeot 306 | 10 b. |
3. | Peter 0šinsilý | Peugeot 206 | 3. | Monika Tesárová | Peugeot 307 | 8 b. |
Italian Scene | ||||||
1. | Vilda Roth | Fiat Coupé | 1. | Pavel Tvarůžek | Fiat Bravo | 18 b. |
2. | Pavel Tvarůžek | Fiat Bravo | 2. | Vilda Roth | Fiat Coupé | 10 b. |
3. | Pavel Kršňák | Fiat Punto | 3. | Pavel Kršňák | Fiat Punto | 6 b. |
Other Scene | ||||||
1. | Luděk Šmiták | Smart | 1. | Lukáš Hess | Lada 21073i | 16 b. |
2. | Stanislav Svoboda | Mercedes Benz Vito | 2. | Michal Slavíček | Chevrolet Corsica | 13 b. |
3. | Lukáš Hess | Lada 21073i | 3. | Luděk Šmiták | Mercedes 37 Smart | 10 b. |
Oldies Scene | ||||||
1. | Michal Florián | Fiat 125p | 1. | Michal Florián | Fiat 125p | 10 b. |
2. | Karel Josl | Volkswagen Type III Squareback | 2. | Karel Josl | VW Type III Squareback | 8 b. |
3. | Lukáš Karásek | VW Brouk Speedster | 3. | Lukáš Karásek | VW Brouk Speedster | 6 b. |
Profi Scene | ||||||
1. | Roman Vojtek | Seat Ibiza | 1. | Roman Vojtek | Seat Ibiza Cupra | 10 b. |
2. | Jan Černý | Brabus CLS | 1. | Milan Vybíhal | Škoda Felicia | 10 b. |
3. | Escape6 | Audi TT Cabrio Rieger | 2. | Jan Černý | Brabus CLS | 8 b. |
2. | Ondra Černý | VW Golf I | 8 b. |
Speciální kategorie | |
Best Interior | |
Mário Beseda | Ford Escort RS2000 (SK) |
Martin Koblížek | VW Golf I Cabrio |
Lubomír Vicha | Honda CRX Targa |
Best Audio | |
Radim Vinklárek | Peugeot 206 |
René Landsinger | Mazda 121 |
Tomáš Herda | Citroen Saxo |
Best Engine | |
Tomáš Herda | Citroen Saxo |
Peter Kováč | VW Polo (SK) |
Martin Koblížek | VW Golf I Cabrio |
Best Show | |
Lukáš Karásek | VW Brouk Speedster |
Best Creative | |
Tomáš Herda | Citroen Saxo |
Best of Best | |
Tomáš Leba | BMW Z3 |
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: To je bes.. | RRRR | 25.05.2008 10:32 |
Proboha | %jakubsallieri | 24.05.2008 23:11 |
To je bes.. | Mumu | 23.05.2008 13:03 |
Vstoupit do diskuse › |