Autosalon Ženeva: Spyker C8 Aileron
Účast Spykeru ve formuli 1 nizozemské společnosti asi spíš ublížila, než prospěla, teď už se ale zase věnuje výhradně výrobě sporťáků a tohle je její nejnovější kreace.
Nejenom marihuanou a tulipány živ je Holanďan. Vloni v Ženevě Spyker ukázal aileron coby prototyp, nyní už jde o finální a do produkce připravenou verzi sporťáku s vidlicovým osmiválcem 4,2 l vypůjčeným od Audi.
Aileron je vůz, jenž by měl pomoci vrátit účetnictví Spykeru po těžkém náporu na firemní kasu, způsobeným účastí ve formuli 1, zpátky do černých čísel, jde tady tedy bez přehánění o existenční model. C8 Aileron je kupé, které by se mělo stát jakousi GT variantou dosavadního menšího typu Laviolette, protože technicky si jsou oba automobily dost podobné.
Jen 1425 kg vážící novinka s křídlovými dveřmi má rozměry 4617×1952×1270 mm, rozvor 2725 mm a rozložení váhy 46:54 ve prospěch zadní nápravy. Atmosférický vidlicový osmiválec Audi poskytuje výkon 400 k (294 kW) a točivý moment 480 Nm, přičemž V8 točí maximálně 7200 otáček. Sprint na stovku je pro aileron záležitost na pouhé 4,5 s a co se vytrvalosti týče, můžete s ním v případě příznivých podmínek uhánět až třísetkilometrovou rychlostí. je jen na vás, zda si zvolíte manuální šestikvalt Getrag nebo automat ZF a majitele bude nizozemský sporťák hýčkat i velice luxusním interiérem tvořeným kůží, hliníkem a sportovními sedadly Sparco.
Výroba C8 Aileron by měla být zahájena již v květnu příštího roku
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Krása... | Petr B. | 06.03.2009 16:48 |
spyker | rmcccx | 04.03.2009 20:17 |
Vstoupit do diskuse › |