Autosalon Ženeva: Ferrari 599XX
Co si představit pod označením 599XX? Prostě a jednoduše techniku Ferrari FXX v poněkud civilizovanějším kabátě.
Pokud byste si snad mysleli, že že s Ferrari 599XX vyrazíte na krásnou projížďku z Prahy na Riviéru, tak jste vedle, jde totiž o nekompromisní okruhový speciál bez silniční homologace. Už to napovídá, co se od něj asi tak dá čekat.
Srdcem vozu je stejný V12 o objemu šest litrů, jenž maká pod kapotou 599 GTB Fiorano, inženýři si ale pohráli nejen se sáním a výfukem, ale i se spalovacími komorami. Výsledkem je výkon 700 koní (515 kW) při – a teď se něčeho podržte – 9000 otáčkách!!! Tak to musí být skutečná řidičské nirvána – tedy alespoň pro ty, kteří neholdují turbomotorům s omezovačem na 6500 otáčkách… Důraz byl kladen i na snížení váhy dvanáctiválce, čehož bylo docíleno jednak použitím tvarově optimalizovaných komponentů, ale i aplikací lehkých materiálů, zejména karbonu. Nově nastavená elektronika převodovky umožňuje přeřazení za pouhých 60 ms.
Adaptivní podvozek je samozřejmostí, stejně jako „virutální inženýr“, informující prostřednictvím obrazovky v kabině o stavu jednotlivých komponentů vozu. Optimalizována byla také aerodynamika, takže kupé nyní generuje o 280 kg více přítlaku při rychlosti 200 km/h a 630 kg při 300 km/h. Péče byla věnována i obrékání vzduchu při zatáčení.
Karoserie i podvozek využívají ve zvýšené míře kompozitních materiérů, karbonu a hliníku, kotouče jsou zhotoveny z karbonkeramického materiálu a destičky jsou vyrobeny z karbonu. 599XX je postaveno na slickách 29/67 R19 vpředu a 31/71 R19 vzadu, obutých na ráfky 19×11J, respektive 19×12J.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Nirvána | RadkoNJ | 05.03.2009 07:52 |
ZJZJ | JJZ | 04.03.2009 15:05 |
efwefewf | efwef | 04.03.2009 09:40 |
Měl sem pravdu | karfiol | 04.03.2009 09:00 |
Vstoupit do diskuse › |