Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče

Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: titulní fotka Ještě letos má na vrchol hory Pikes Peak vyrazit Audi TTS schopné jízdy bez řidiče. Tento dlouhodobý projekt automobilky a jejích partnerů se pro tuto příležitost představil nových barvách.

Základem vozu schopného jízdy bez řidiče je zcela sériové Audi TTS. Za vznikem a vývojem tohoto projektu stojí Volkswagen Group Electronics Research Lab z kalifornského Palo Alto společně s univerzitou ze Stanfordu a společností Oracle.

V průběhu července a srpna bude tým kolem samostatně jezdícího Audi sbírat data na téměř dvacetikilometrové trati slavného závodu do vrchu Pikes Peak v Coloradu. Z září vyrazí na trať samotné TTS, které má během testovacích jízd zvyšovat rychlost výjezdu na vrchol.

V polovině listopadu se Audi TTS i se svým týmem přemístí do jižní Kalifornie na vyschlé jezero El Mirage. Zde se pokusí o zápis do Guinnessovy knihy světových rekordů v kategorii počítačem ovládaných vozidel, v níž chce stanovit základní hodnotu, protože se o něco podobného prozatím nikdo nepokusil.

Vraťme se ale ještě na Pikes Peak, protože právě kvůli němu dostalo Audi TTS nový kabát, který má připomínat úspěšné závodní stroje se čtyřmi spojenými kruhy na přídi.

Hlavní inspirací byl samozřejmě upravený speciál skupiny B, legendární Audi Quattro Sport S1 z osmdesátých let, po němž TTS zdědilo bílý lak s černo-šedo-červenou trikolórou. V těchto barvách Audi dovedl vítězně na vrchol hory Pikes Peak Walter Röhrl v roce 1987. Ještě předtím v roce 1985 zde Quattro Sport S1 v odlišných barvách a bez mohutného předního spoileru stanovilo rekordní čas a samozřejmě i zvítězilo. Za jeho volantem tehdy seděla Michele Mouton.

Tvůrci barevného provedení TTS Pikes Peak se ovšem inspirovali i u dalších závodních vozů značky Audi a například rozměrné logo na střeše si kupé vypůjčilo od speciálů pro DTM. Velké S na dveřích naopak představuje logo univerzity ze Stanfordu.

K řízení Audi TTS Pikes Peak, jehož základem je sériový vůz s převodovkou DSG, slouží dva počítače umístěné v zavazadlovém prostoru. Jeden má na starosti bezpečnost a druhý rychlost. Software je naprogramován na platformě Java RTS, kterou poskytl právě zmíněný Oracle. GPS navigace je schopna udržet automobil dva centimetry od pomyslné středové čáry trati.

Fotogalerie

  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 1
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 2
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 3
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 4
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 5
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 6
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 7
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 8
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 9
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 10
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 11
  • Audi TTS Pikes Peak: nový vzhled a cíl pro kupé bez řidiče: fotka 12


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
ups vrkuboy. 04.07.2010  01:13
Takové.. ICE. 03.07.2010  21:19
Vstoupit do diskuse ›