Audi S4 přichází na český trh - první jízdní dojmy
Osahali jsme si a na okruhu v Sosnové krátce vyzkoušeli aktuálně nejsportovnější verzi sedanu i kombíku čtyřkové řady Audi.
Než na silnice vtrhne nová generace sedanu a kombi RS4 vybavená strašidelně výkonným motorem a děsuplným točivým momentem turbomotoru, musíte si vystačit s verzí S4. Ale smutní proto určitě být nemusíte.
Audi S4 dokáže určitě nabídnout dost na to, aby byla považována za sportovní verzi a přitom nemá té síly tolik, aby z ní šel strach. V řeči čísel to znamená výkon 333 koní (245 kW) v úctyhodném rozmezí 2900–5300 otáček a s točivým momentem 440 Nm, jenž je konstatní od 2500 do 4850 Nm, to vše z kompresorem přeplňovaného třílitrového šestiválce. Motor se dá krom šestistupňového manuálu zkombinovat též se se sedmistupňovým dvouspojkovým S-Tronicem. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá sedanu 5,1 s a kombíku 5,2 s, akcelerace z 80 na 120 km/h na čtvrtý stupeň proběhne za 4,4 s a to samé trvá na šestku 7,1 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Hned po motoru nejzajímavější novinkou S4 je takzvaný sportovní diferenciál. Nečekejte žádný zázrak ani náskok díky technice, jde o stejný princip, jenž již několik let s úspěchem používá Mitsubishi, Honda a nově i Saab a BMW a Audi tak prostě a jednoduše rozšířilo řady těch, kteří již podobnou techniku využívají. Zadní diferenciál pomáhá autu zatáčet a manévrovat tím, že posílá v závislosti na jízdních podmínkách více točivého momentu na vnější zadní kolo.
Prezentace novinky probíhala na autodromu v Sosnové a tak jsem měl možnost vyzkoušet si S4 v podmínkách uzavřeného okruhu. Jenže znáte to – okruh je kraťoučký, kol bylo málo (celkem 8 – čtyři s autem s manuálem a čtyři s automatem), povrch mokrý a nebylo dovoleno vypnout stabilizaci, takže zatím jen těžko hodnotit schopnosti esčtyřky. Co se ale potvrdilo, byla dobrá práce zmíněného zadního diferenciálu, což ostatně bylo smyslem okruhového juchání. Auto s ním působilo mnohem obratnějším dojmem, než by se jinak vůz téhle velikosti na motokárové Sosonové projevoval. Více síly na zadním vnějším kole pomáhá v zatáčkách potlačovat nedotáčivost a vykružovat oblouky a nebýt starostlivé stabilizace, nebyla by nouze o drifty a přetáčivé smyky. A nešlo přehlédnout ani opravdu pozoruhodnou dynamiku přeplňovaného šestiválce, umocňovanou fantastickým zvukem. Více vám ale budeme moci říci až po regulérním testu.
A když už hovořím o tom, že je tohle auto na našem trhu, slušelo by se dodat, že jeho základní cena činí 1 436 400 korun, což ve srovnání s konkurenčním BMW 335ix docela dost peněz, navíc si za šikovný zadní diferneciál musíte ještě nějakých 25 000 korun připlatit.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Cena? | Capacek | 23.03.2009 14:02 |
S4 | hardox | 03.03.2009 09:30 |
no nevím | dusisko | 28.02.2009 12:43 |
Vstoupit do diskuse › |