Diskuse: Audi RS5: velká fotogalerie

zpět na článek
  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: wdwd

    22.04.10 17:28 Reagovat

    Moje oblíbené téma. :-)

    Ze zkušeností s mým autem musím říct, že je právě tím příkladem perfektně nastaveného podvozku, nechá si líbit hodně a parádně spolupracuje. :-)

  • Kingfoto King

    Re: wdwd

    22.04.10 09:16 Reagovat

    Flavio, s tím souhlasím, přílišná neposednost zádě je opravdu na škodu, auto holt musí být dobře nastaveno. Vzpomínám si na sedan Civic 7G před faceliftem - byla s ním zábava jako s máločím, ale ubrat v zatáčce neočekávaně plyn zavánělo velkými problémy.

    Ale současně chápu, jak to myslí Wawris. Je to opravdu otázka vyladění, správné plynem řiditelné auto by ti mělo při práci s plynem pomoci jemnou reakcí, ne uškodit např. přetočením. Podvozkově záludná auta se dnes už téměř nevyskytují.

  • Flavio

    Re: wdwd

    21.04.10 00:54 Reagovat

    Nevím jestlis mi s tou neposedností zadku rozuměl, ale byla tím myšlena míra ochoty přejít do přetáčivého smyku. Tahle přetáčivost je velmi nepříjemná v okamžiku kdy jsi např. nucen z jakéhokoli důvodu decelerovat uprostřed zatáčky, ještě horší je zpomalení v zatáčce vedoucí z kopce a úplně nejhorší je zatáčka z kopce pokrytá sněhem či ledem.

  • Enthusiastic.driverfoto Enthusiastic-driver

    Re: wdwd

    21.04.10 00:17 Reagovat

    Pleteš tady dohromady dvě věci. Mezi řiditelností plynem a neposedností zadku neexistuje přímá souvislost. Právě naopak, auto, které lze dobře ovládat plynem půjde za horších podmínek snadněji zkrotit a uvést do požadovaného směru...

    Dám příklad:
    1. auto nesnadno ovladatelné plynem je třeba stará Sierra Cosworth. Kvůli obrovské turbodíře vyžaduje velmi citlivé ovládání a schopnost předvídavosti-jakmile se v polovině zatáčky rozhodneš povolit plyn, už prakticky nebude prostor pro korekci - motoru bude trvat další 2s než se znovu nadechne.

    2. auto výborně ovladatelné plynem je třeba Mazda MX-5, u které lze korigovat přetáčivost/nedotáčivost ve zlomcích sekundy, díky perfektnímu vyvážení, malém převodu řízení a rychlé reakci na plynový pedál. O tom by nám mohl určitě vyprávět Henry.

    3. auto téměř neovladatelné plynem je třeba Kia Sephia, která má natolik tupý podvozek, že jdeš čumákem vem, ať s plynem děláš cokoliv... >:D

  • Flavio

    Re: wdwd

    20.04.10 23:47 Reagovat

    Je to jednoduché. Čím máš neposednější zadek, tím více si jej musíš hlídat a tím více také rozmýšlet nad tím, kde, kdy a jak intenzivně budeš brzdit.

  • P/MP

    Audi RS5 Sleeper Line

    20.04.10 22:31 Reagovat

    Nemůžu si pomoct. Vemte RS5 s lištama na nárazníkách v barvě karoserie, zbavte se chromu a dejte tomu autu někdo klasickou masku místo toho stupidního single-frameu a bude to dokonalé

  • Enthusiastic.driverfoto Enthusiastic-driver

    Re: wdwd

    20.04.10 20:32 Reagovat

    Flavio: Tak tohle prosímtě trochu rozveď, protože by mě skutečně zajímaly důvody, kterými vysvětlíš tuto svou zvláštní teorii >:D

  • Flavio

    Re: wdwd

    20.04.10 19:49 Reagovat

    Auta, která umožňují onu řiditelnost plynem, jsou zábavná jen za velmi specifických podmínek. Ve většině ostatních případů (mokro, náledí, sníh, klesání, nerovná cesta, neznámé prostředí) je to vlastnost, která je spíš na obtíž.

  • poborák

    rs5

    20.04.10 18:25 Reagovat

    ano kdybych byl meneger :-),a jezdil mezi prahou a mnichovem(d)takby jsemi tohle auto moooc líbylo a hlavně v německu :yes:,jinak stim nebude taková zábava jako s evem nebo sti.

  • Kingfoto King

    Re: wdwd

    20.04.10 17:14 Reagovat

    Když jedeš na hranici smyku (s autem, které to umožňuje), pak lze řídit plynem všechno. U předokolky přidáváš plyn tak, aby jsi byl na hraně nedotáčivosti a když už k tomuto nechtěnému fyzikálnímu jevu dojde, polevíš tlak na pedál a necháš zadek, aby ti lehkou přetáčivostí pomohl auto srovnat, tedy potlačit nedotáčivost tak, abys získal zpátky přední kola do záběru a mohl zase pod plynem pokračovat zatáčkou. S turbem ovšem tohle jemné balancování není možné. Stačí takhle? :-)

  • Kingfoto King

    Re: wdwd

    20.04.10 17:09 Reagovat

    :-) :yes:

    Já bych jen doplnil, že v konečném důsledku, tedy když se to povede, je rychlost větší, protože právě tím balancováním na hranici adheze lze vycítit, kdy to ještě jde a kdy už ne. Přiznávám, že to někdy poňouknu i na okresce :*) , ale výhodou spíš je, že co si natrénuješ "blbnutím s plynem", to se pak hodí, když čas od času vyběhneš na okruh. ;-)

  • pedro_lopez

    Re: wdwd

    20.04.10 17:08 Reagovat

    Sorry za hodne blbou otazku, ale asi nevim co to rizeni plynem je?? Myslel jsem si totiz ze ridit plynem se nechaji rwd max nektere awd, ale rozhodne ne fwd. Jak to tedy je??

  • Enthusiastic.driverfoto Enthusiastic-driver

    Re: wdwd

    20.04.10 16:58 Reagovat

    a já taky :-) i když teda jen omezeně - co mi mé jalové ruce a nohy dovolí...

    Flavio: Nejde náhodou především o ten adrenalin a požitek? K čemu mi je ta efektivita? >:D Já když se jdu projet, tak si teda neměřím, za jak dlouho projedu nějaký úsek nebo zatáčku.

  • Flavio

    Re: wdwd

    20.04.10 16:05 Reagovat

    Jaká je efektivita takového průjezdu zatáčkou? Žádná! Skutečná rychlost je max. stejná (pokud se ti zadaří), jako u běžného průjezdu. Jen máš v krvi více adrenalinu a průjezd vypadá efektněji.

  • Kingfoto King

    Re: wdwd

    20.04.10 15:39 Reagovat

    Tak třeba já. :-)

  • Flavio

    Re: wdwd

    20.04.10 15:37 Reagovat

    Mě by spíš zajímalo, kdo, kde a jaké auto řídí v reálném provozu skutečně plynem? Pokud nejezdím po uzavřených tratích, tak ta řiditelnost plynem, je asi tak využitelná, jako max. rychlost 250km/hod..

  • wdwwdwd

    wdwd

    20.04.10 15:13 Reagovat

    chcete mi rict , ze si turbo neuzijete v zatackach?? a co GT-R??

  • Falta

    Audi's rs

    20.04.10 12:10 Reagovat

    Dálši velmi rychla, ale ridičsky nezajímavá audi.

  • Kingfoto King

    Re: Turbo? preco nie !?!

    26.03.10 06:39 Reagovat

    >:D :yes:

  • Enthusiastic.driverfoto Enthusiastic-driver

    Re: Turbo? preco nie !?!

    25.03.10 21:43 Reagovat

    zase začátek další nekonečné diskuze? >:D >:-[]

zpět na článek


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17937 | Zobrazit seznam všech anket