Audi R8: představuje se faceliftovaná verze

Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: titulní fotka Omladit superauto až po šesti letech výroby, to chce hodně kuráže a sebevědomí. A tu Audi očividně má, protože teprve pro rok 2013 přichází s (nijak dramatickým) faceliftem.

Audi R8 je rozhodně vydařené sportovní auto, které určitě patří v kategorii superauto na každý den k favoritům. Navíc ingolstadtská automobilka neustále udržovala okolní svět ve střehu a představovala různé nadstavby v podobě otevřené verze Spyder, ostřejších variant GT a GT Spyder a většího a silnějšího V10 a to tak mazaně, že jsme si určitě nikdo nevšiml, že už to Audi prodává bez výraznějších změn šest let. To se ale nyní mění a přichází první facelift.

Vylepšenou R8 poznáte ihned podle nového designu LED předních světlometů, které se stávají standardem pro všechny verze. Jestli se mi nový design líbí, se mě prosím zeptejte později, nějak si nejsem jistý tím umístěním denního pásku. $3$ Nový design mají i zadní LED lampy, ty jsou ovšem už zcela v pořádku a nově tvarovaná jsou i 18" a 19" kola.

Dále můžete na srovnávacích fotkách vidět pozměněný přední nárazník s jinak tvarovanými otvory, masku chladiče nevyjímaje. Záď se teď pyšní novým difuzorem a kulatými koncovkami výfuku a vylepšeno bylo i to, co není vidět – proudění vzduchu pod autem.

Na pořadu dne byly ale i technické změny. Auto dává sbohem šestistupňové robotizované převodovce R Tronic a nahrazuje ji sedmistupňovou dvouspojkovou skříní S tronic. Šestistupňový manuál v nabídce zůstává pro motor V8 4.2 (430 k, 430 Nm) standardem i nadále, Audi ovšem propaguje v první řadě DSG, s nímž jsou jednotlivé verze pochopitelně rychlejší – akceleraci na stovku zvládnou o 0,3 s rychleji. S Tronic je standardem u V10 )525 k, 530 Nm) a manuál se dodává na přání. Kdo se dneska ještě zahazuje s manuálem? $5$

Novinkou v nabídce je nový topmodel R8 V10 Plus, dostupný pouze pro uzavřenou variantu kupé. Tato verze dostala výkonnější verzi desetiválce, která disponuje 550 koňmi a 540 Nm při 6500 otáčkách, zatímco standardem je 525 k a 530 Nm. Ze sprintu na stovku ukousne jen 0,1 s (3,5 s respektive 3,8 s s 6MT) a maximálka je o 1 km/h vyšší (317, u manuálu 319 km/h), i přesto ale určitě bude více síly při jízdě znát více, než co napovídají papírové údaje. Verze R10 Plus má standardně pod předním nárazníkem splitter a keramické brzdové kotouče. Také se zde odlehčovalo – díky použití kompozitních materiálů váží 1570 kg.

Ačkoli by se dala tisková zpráva k omlazené R8 vydat knižně, nikde už nenajdete „new“ nebo „better“, což znamená, že tím facelift vlastně končí. Takže žádné přenastavené geometrie, vymazlenější pérování nebo snížené emise. Popravdě – ne, že by to bylo nějak akutně potřeba.

Menší vylepšení se dotklo pouze brzd – ventilované a vrtané ocelové kotouče mají nový Wawe design. Sice netuším, co si pod tím představit (opravdu budou mít vlnkovaný okraj, jako kotouče na jízdních kolech?), nicméně Audi díky tomu slibuje snížení neodpružené hmoty o 0,5 kg v každém rohu auta. Do disků se zakusují šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu, k 19“ kolům lze mít opět karbonkeramické kotouče.

Jedinou změnou, která by mohla ovlivnit jízdní vlastnosti, je použití větších kol. Verze s V8 mají standardně ráfky 8.5Jx18 vpředu a 10.5Jx18 vzadu, obuté do pneumatik 235/40, respektive 285/35. Verze s V10 mají devatenáctky s šířkou ráfku 8,5 a 11 palců, na nichž jsou navlečeny pneumatiky 235/35 a 295/30.

TIP: Za volantem: Audi R8 Spyder V10 5.2 quattro

Fotogalerie

  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 1
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 2
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 3
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 4
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 5
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 6
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 7
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 8
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 9
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 10
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 11
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 12
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 13
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 14
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 15
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 16
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 17
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 18
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 19
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 20
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 21
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 22
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 23
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 24
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 25
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 26
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 27
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 28
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 29
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 30
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 31
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 32
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 33
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 34
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 35
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 36
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 37
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 38
  • Audi R8: představuje se faceliftovaná verze: fotka 39

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Re: ... Stanislaw 25.07.2012  20:03
nuda 695 25.07.2012  12:56
ZHS Hrubis 25.07.2012  11:20
Re: ... Michal Fokt 25.07.2012  10:47
like x_ghost 25.07.2012  10:39
Design Ferman 25.07.2012  10:33
Re: Nájdi 5 rozdielov Ferman 25.07.2012  10:30
... Stanislaw 25.07.2012  10:30
Nájdi 5 rozdielov Maťko111 25.07.2012  10:13
Brzdy --johan 25.07.2012  09:12
Re: chybka Michal Fokt 25.07.2012  08:59
Facelift Lojza 90 25.07.2012  08:53
chybka mjmjm 25.07.2012  08:51
Vstoupit do diskuse ›