Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010

Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010: titulní fotka Po exhibičním představení na Le Mans v rámci jízdy „Le Mans vers le futur“ uvidíme Audi e-tron konečně i v ostré akci – zúčastní se totiž letošního podniku Silvretta E-Auto Rallye Montafon.

Na závodní trase dlouhé 167,5 kilometru (vedoucí Vorarlbergem, nejzápadnější rakouským federálním státem) se budou za volantem sportovního elektromobilu střídat Michael Dick, člen představenstva Audi odpovědný za vývoj, a tovární jezdec Lukas Luhr.

Dick k celé akci dodává: „Již v Le Mans jsme na Audi R8 e-tron získali velmi dobrou odezvu. V Montafonu dokáže e-tron svůj potenciál v deseti různých speciálních zkouškách, které budou zahrnovat jízdu do vrchu, v údolí a měřené úseky. Je to dobrá příležitost k tomu, abychom veřejnosti představili celostní přístup značky Audi a zároveň divákům umožnili zažít fascinující elektrickou mobilitu ztělesněnou sportovním vozem.“

E-tron je stejně jako první koncept poháněn čtyřmi elektromotory, roztáčejícími všechna kola. Nový prototyp disponuje i shodnými výkony, což znamená, že má celkový výkon 313 koní (230 kW) a gigantický točivý moment 4500 Nm. Tyto hodnoty stojí za schopností zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,8 s, nejvyšší rychlost je pak 200 km/h.

Nepravé quattro je vyřešeno samotnou koncepcí se 4 elektromotory, přesto konstrukce upřednostňuje zadní nápravu podobně jako dělení hnacích sil v moderních mezinápravových diferenciálech TorSen. 70 % elektromotorických newtonmetrů směřuje na zadní kola, 30 % dopředu. K rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 42:58 přispívá umístění sady akumulátoru v prostoru, který byl původně určen pro uložení zážehového motoru.

Audi u nového prototypu sice neuvádí bližší informace k akumulátorům, ale vzhledem ke shodným jízdním výkonům můžeme předpokládat, že je stejná jako v prvním konceptu. V něm mají celkovou hmotnost 470 kg a kapacitu 42 kWh, což při velmi klidné jízdě nižšími rychlostmi vystačí na vzdálenost 248 km, ale zásobárnu energie lze snadno vyprázdnit i za několik minut rychlé jízdy.

V případě dobíjení tiskové materiály vlastně jen opakují údaje zveřejněné u červeného konceptu z IAA. Akumulátory lze z domácí zásuvky (230 V, 16 A) nabít za 6 až 8 hodin, ze silnější (400 V, 63 A) má celá operace trvat 2,5 hodiny. Akumulátory se mohou dobíjet i během brzdění, kdy alternátor přemění kinetickou energii na elektrickou. A že během jízdy budou pánové za volantem často ostře brzdit na to vemte jed.

Fotogalerie

  • Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010: fotka 1
  • Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010: fotka 2
  • Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010: fotka 3
  • Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010: fotka 4
  • Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010: fotka 5
  • Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010: fotka 6
  • Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010: fotka 7
  • Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010: fotka 8
  • Audi R8 e-tron se představí na Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010: fotka 9


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: A sme zas u toho... zh 13.07.2010  10:22
Re: A sme zas u toho... CJo 13.07.2010  08:31
A sme zas u toho... Hrubis 13.07.2010  07:49
Vstoupit do diskuse ›