Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování

Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: titulní fotka Audi představilo svou novou zbraň pro Le Mans již v prosinci loňského roku, ale až koncem dubna se R18 TDI předvedlo s novými barvami, v nichž absolvuje letošní sezónu.

V Audi Sport Team Joest se nepouštěli do žádných divokých experimentů a vsadili na kombinaci stříbrné a černé. Každý z trojice vozů má pro jednoduchou identifikaci vnější zpětná zrcátka a několik dalších částí ve žluté, červené nebo černé barvě.

Audi R18 TDI je od roku 1999 prvním závodním speciálem ingolstadtské značky pro třídu LMP1, který má uzavřenou karoserii. Základem R18 je jednodílný monokok z uhlíkových vláken, k jehož přednostem patří úspora hmotnosti. Při vývoji se vycházelo z Audi R8C z roku 1999 a vítěze 24 hodin Le Mans z roku 2003, kterým byl sesterský Bentley Speed 8. Pro zkrácení vývoje byly využity i zkušenosti s Audi A4 DTM. Od něj si konstruktéři vypůjčili systém vyhřívání čelního skla, odvětrávání kokpitu a několik dalších prvků.

V případě podvozku a aerodynamiky vycházeli vývojový tým z know-how získaného při vývoji modelů R8, R10 TDI a R15 TDI. Ke specifickým rysům nového Audi patří stejně velká přední i zadní kola. Tato konfigurace umožňuje vyváženější rozložení hmotnosti.

Vedle designu uzavřené karoserie s velkou hřbetní ploutví zaujme exteriér nového R18 TDI i hlavními světlomety. Ty jsou kompletně složeny z LED a jsou výsledkem spolupráce mezi Audi Sport a divizí technického rozvoje Audi AG.

Vzhledem ke zcela novým pravidlům pro sezónu 2011 je konec s velkými motory Audi R15 TDI a R10 TDI, kterým před zadní nápravou pracovaly turbodiesely o objemu 5,5 l s deseti, resp. dvanácti válci do V. Audi R18 TDI je poháněno přeplňovaným vznětovým šestiválcem do V o objemu 3,7 litru s výkonem přes 540 koní (397 kW). S tímto novým motorem spolupracuje nově vyvinutá šestistupňová převodovka.

Vývoj Audi R18 TDI byl zahájen v polovině roku 2009. Jeho nový šestiválec běžel na dynamometru poprvé v létě loňského roku. První testy na závodní dráze absolvoval nový speciál s Allanem McNishem za volantem koncem listopadu 2010.

Audi R18 TDI má za sebou nyní řadu testů a ty poslední probíhaly o velikonoční neděli přímo v Le Mans. Posádka tvořená jezdci Capello, Kristensen, McNish a Bonanomi zde se zcela novým vozem zajížděla nejrychlejší časy. Druhým nejrychlejším vozem bylo rovněž Audi R18 TDI, za jehož volantem se střídal Bernhard, Dumas a Rockenfeller. První Peugeot byl až na třetí pozici a nejrychlejší vůz třídy LMP1 s benzinovým motorem byl Pescarollo-Judd, který skončil na osmé pozici za třemi Audi a čtyřmi Peugeoty.

Fotogalerie

  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 1
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 2
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 3
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 4
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 5
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 6
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 7
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 8
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 9
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 10
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 11
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 12
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 13
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 14
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 15
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 16
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 17
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 18
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 19
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 20
  • Audi R18 TDI: Poprvé ve válečném malování: fotka 21


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Aerodynamika Maxima11111 28.04.2011  23:59
Re: k/l - vyrovnanosť Milovník dehtu 28.04.2011  15:12
Re: k/l - vyrovnanosť TeeJay 28.04.2011  14:27
Re: k/l - vyrovnanosť laufeček 28.04.2011  12:41
Re: k/l - vyrovnanosť Molotov 28.04.2011  10:55
k/l - vyrovnanosť Ja som to 28.04.2011  09:45
Vstoupit do diskuse ›