Audi R15 TDI: první start prototypu skončil vítězstvím!
Audi dál tvrdí muziku a stále znovu a znovu dokazuje, že nafta patří do kamen...a do závodních speciálů.
Prototyp Audi R15 TDI modelového roku 2010 (interně mu u Audi říkají „R15 plus“ či chcete-li „R15+“) zvítězil ve svém prvním závodě na francouzském okruhu Le Castellet, zasloužila se o to posádka Dindo Capello a Allan McNish.
Hned v prvním kole vytrvalostního závodu předjel Allan McNish francouzského jezdce Stéphana Sarrazina, který s Peugeotem vyjížděl do závodu z prvního místa na startovním roštu, a ve třetím kole nechal za sebou také prototyp Lola-Aston Martin pilotovaný Stefanem Mückem. Od této chvíle si Allan McNish a jeho týmový kolega Dindo Capello udržovali vedení až do cíle, v němž měli oba piloti Audi po 266 kolech náskok pěti kol před obhájcem titulu Stefanem Mückem, Haroldem Primatem a Adrianem Fernandezem na stroji Lola-Aston Martin. Peugeot týmu Oreca dojel po počátečních technických problémech čtvrtý.
Samozřejmě, vítězství v osmihodinovce je báječná věc ale stejně jde vlastně jenom o jedno – o test auta pro Le Mans. Tenhle slavný závod se uskuteční o víkendu 12. a 13. června. Vítězný závod na okruhu Le Castellet přinesl týmu Audi Sport Team Joest důležité poznatky pro cestu do Le Mans, které nyní budou vyhodnoceny specialisty ve sportovním oddělení Audi Sport v Ingolstadtu a použity pro další jemné doladění prototypu R15+.
Teď se tým Audi Sport Team Joest připravuje na třicetihodinový test a na generální zkoušku před Le Mans v podobě závodu na 1000 km ve Spa-Francorchamps, který se uskuteční 9. května. Stejně jako v případě Le Mans vyšle Audi Sport Team Joest do boje o vavřínové věnce tři prototypy Audi R15 TDI.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
1000km Spa | BubakB | 13.04.2010 18:11 |
Vstoupit do diskuse › |