Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI

Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: titulní fotka Na frankfurtském stánku Audi se předvede sportovní koncept s názvem nanuk quattro. Blíže si jej představíme již nyní.

Design vozu má na svědomí studio Italdesign Giugiaro. Pokud jsou vám základní tvary povědomé, vězte, že byl podobný recept použit již v případě konceptu Parkour, který se představil na letošním autosalonu v Ženevě.

Audi nanuk quattro concept kombinuje výkony silničních supersportů s praktičností SUV. V tomto duchu byl navržen i exteriér. Kompaktní karoserie má délku 4.541 milimetrů, je 1.990 mm široká a 1.337 milimetrů vysoká. Tyto rozměry však nutně nemusí znamenat vysokou hmotnost. Automobilka totiž vyvinula speciální hliníkový rám Audi Space Frame, díly karoserie jsou z kompozitu s příměsí uhlíkových vláken. Vůz stojí na vzduchovém podvozku, který umožňuje jeho zvětšit světlou výšku až o 40 milimetrů. Systém si navíc může výšku regulovat i sám v závislosti na aktuální rychlosti či dostupných datech z navigačního systému.

Podvozek však má i jiná specifika, která podpoří lepší ovládání vozu v rozdílných podmínkách. Při nižších rychlostech, například při kličkování mezi sloupy podzemních garážích, se zadní kola dokáží natočit až o 9° proti směru kol přední nápravy. Je takto docíleno stejného afektu, jako by se rozvor náprav zkrátil o více jak 1,7 metru. Manévrování se 4.5 metru dlouhým kupé je pak stejně snadné, jako s vozem menším než Smart Fortwo.

Opačné chování nastává při vysokých rychlostech. Zadní kola se mohou natočit až o 2,5° ve stejném směru jako ta přední, což má stejný efekt, jako by byl rozvor náprav o 1,4 metru delší. Větší rozvor náprav znamená stabilnější chování ve vysokých rychlostech, kterých koncept Audi nanuk quattro dosahuje velmi snadno. Vždyť z 0–100 km/h zrychlí za 3,8 vteřiny a to váží rovných 1900 kilogramů.

Při výběru motoru se Audi orientovalo podle současných SUV. Uprostřed je totiž umístěn dvakrát přeplňovaný naftový agregát, ovšem s deseti válci, objemem 5.0 litru a výkonem 400 kW. Nikoho již zřejmě nepřekvapí točivý moment 1000 N.m v 1.500 otáčkách za minutu a maximální rychlost 305 km/h. Agregát spolupracuje s automatickou sedmistupňovou převodovkou, skrze kterou je výkon přenášen na všechna kola. Ač se to zdá v praxi celkem nereálné, uvádí Audi kombinovanou spotřebu 7,8 l/100 km.

Použitá kola nejsou obrovská jen na obrázku, ale i ve skutečnosti. Mají průměr 22“ a obouvají pneumatiky o rozměru 235/50 vpředu a 295/45 vzadu. Bezpečné zastavení mají na starosti ostré brzdy s karbon-keramickými kotouči.

Fotogalerie

  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 1
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 2
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 3
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 4
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 5
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 6
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 7
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 8
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 9
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 10
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 11
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 12
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 13
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 14
  • Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI: fotka 15

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
ID Gastone 09.09.2013  21:48
Vstoupit do diskuse ›