Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans

Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans: titulní fotka Čtyři spojené kruhy si letošní ročník 24 hodin Le Mans skutečně vychutnaly. Naftové speciály R15 TDI obsadili stupně vítězů a Frank Biela divákům představil další provedení elektromobilu s označením e-tron.

Poprvé nám Audi naservírovalo koncept e-tron vloni na IAA, kde se představilo červené kupé, jehož linie naznačovaly, že za základ posloužil supersport R8. V lednu letošního roku měla v Detroitu premiéru světlé modrá studie kompaktního dvoumístného kupé a v Ženevě Audi odhalilo koncept vycházející, ze sériového A1.

V pořadí čtvrtý vůz s označením e-tron se obloukem vrací k původnímu červenému vozu z loňského Frankfurtu. Audi do Le Mans přivezlo funkční prototyp elektromobilu, který se na první pohled téměř neliší od modelu R8 se spalovacím motorem. Hlavní rozdíly představují vlastně jen polepy na karoserii a absence koncovek výfuku na zádi.

Nejnovější e-tron je stejně jako první koncept poháněn čtyřmi elektromotory, roztáčejícími všechna kola. Nový prototyp disponuje i shodnými výkony, což znamená, že má celkový výkon 313 koní (230 kW) a gigantický točivý moment 4500 Nm. Tyto hodnoty stojí za schopností zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,8 s.

Nepravé quattro je vyřešeno samotnou koncepcí se 4 elektromotory, přesto konstrukce upřednostňuje zadní nápravu podobně jako dělení hnacích sil v moderních mezinápravových diferenciálech TorSen. 70 % elektromotorických newtonmetrů směřuje na zadní kola, 30 % dopředu. K rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 42:58 přispívá umístění sady akumulátoru v prostoru, který byl původně určen pro uložení zážehového motoru.

Audi u nového prototypu sice neuvádí bližší informace k akumulátorům, ale vzhledem ke shodným jízdním výkonům můžeme předpokládat, že je stejná jako v prvním konceptu. V něm mají celkovou hmotnost 470 kg a kapacitu 42 kWh, což při velmi klidné jízdě nižšími rychlostmi vystačí na vzdálenost 248 km, ale zásobárnu energie lze snadno vyprázdnit i za několik minut rychlé jízdy.

V případě dobíjení tiskové materiály vlastně jen opakují údaje zveřejněné u červeného konceptu z IAA. Akumulátory lze z domácí zásuvky (230 V, 16 A) nabít za 6 až 8 hodin, ze silnější (400 V, 63 A) má celá operace trvat 2,5 hodiny. Akumulátory se mohou dobíjet i během brzdění, kdy alternátor přemění kinetickou energii na elektrickou.

Prototyp Audi e-tron, který divákům podél trati závodu 24 hodin Le Mans představil, během demonstračního kola pro elektromobily, závodní jezdec Frank Biela je dalším stupněm ve vývoji elektřinou poháněného vozu. Ten se má v omezeném počtu dostat do prodeje koncem roku 2012.

Fotogalerie

  • Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans: fotka 1
  • Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans: fotka 2
  • Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans: fotka 3
  • Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans: fotka 4
  • Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans: fotka 5
  • Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans: fotka 6
  • Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans: fotka 7
  • Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans: fotka 8
  • Audi e-tron: elektromobil z R8 na Le Mans: fotka 9


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.