Audi e-tron: známé jméno a nový koncept

Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: titulní fotka Automobilka Audi na autosalon do Detroitu přivezla koncept e-tron. Podle jména se jedná o starého známého z Frankfurtu, ale skutečnost je zcela jiná a v Americe se představuje kompletně nová studie.

Audi e-tron odhalené v Detroitu se na první pohled liší od svého předchůdce z Frankfurtu. Lak karoserie je přitom tím nejmenším rozdílem. Nový koncept již není odvozen od Audi R8 a designéři ingolstadtské automobilky pro něj připravili zcela novou karoserii.

Linie nového e-tronu připomínají klasická kupé a především přední polovina vyvolává dojem, že pod jeho kapotou je umístěn výkonný zážehový motor. Nový koncept dostal vlastní karoserii, která sice nevychází z žádného sériového Audi současnosti, ale přesto dává svými liniemi jasně najevo příslušnost k ingolstadtské značce.

Přídí vévodí rozměrná maska chladiče, kterou doplňují hlavní světlomety ze světelných diod. Nad předními i zadními koly se klenou mírné oblouky blatníků, přecházející v hladké boky. I záď se svítilnami ze světelných diod se jasně hlásí k současnému designovému jazyku Audi. Tvar C-sloupků může někomu připomínat starší Ferrari s motorem uprostřed, ale jde o vzpomínku na koncept quattro spyder z roku 1991.

První Audi e-tron mělo vnější rozměry 4,26×1,90×1,2­3 metru. Druhé provedení nastupuje s výrazně kompaktnějšími rozměry karoserie a je dlouhé 3,93 m, široké 1,78 m a vysoké 1,22 m. Dvoumístné kupé má rozvor náprav 2,43 metru, což je o 22 cm méně než má Audi R8 a první e-tron. Kontakt s asfaltem zajišťují 19palcová kola s pneumatikami o rozměrech 235/35 vpředu a 255/35 vzadu.

Pod nově navrženou karoserii se ukrývá i zcela nový skelet založený na konstrukci ASF (Audi Space Frame). Na výrobu skeletu bylo použito hliníku a karbonu, zatímco kapoty, blatníky, dveře a střecha jsou vyrobeny z plastu. Celková hmotnost e-tronu vystaveného v Detroitu se tedy pohybuje okolo 1350 kg.

K pohonu nového konceptu již neslouží čtveřice elektromotorů, ale jsou použity pouze dva, pohánějící zadní kola. Celkový výkon konceptu je 204 koní (150 kW) a točivý moment má hodnotu 2650 Nm. Energii elektromotorům dodávají lithiové baterie s kapacitou 45 kWh umístěné za prostorem pro posádku.

Dvoumístný sportovní elektromobil má maximální rychlost omezenu na 200 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 5,9 s a z 60 na 120 km/h zrychlí za 5,1 s. Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 250 km. K částečnému dobíjení slouží rekuperace brzdné energie. Dobíjení z běžné evropské sítě trvá při úplně vybitých bateriích okolo 11 hodin, ale ze silnější zásuvky (400 V, 63 A) má stejný proces trvat jen dvě hodiny.

Interiér nového Audi e-tron se svým designem i pečlivým zpracováním jasně hlásí ke čtyřem spojeným kruhům, což potvrzuje například rozhraní MMI, jehož obrazovka je umístěna ve středu přístrojového štítu mezi otáčkoměrem a rychloměrem. Stejně jako u prvního konceptu i zde slouží k vytápění interiéru tepelné čerpadlo, které neodebírá energii z akumulátorů.

Podle tiskových informací má nový e-tron nabídnout jízdní vlastnosti, které díky pohonu zadních kol a rozložení hmotnosti v poměru 40:60 v prospěch zádi, potěší především zájemce o sportovní svezení.

Fotogalerie

  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 1
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 2
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 3
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 4
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 5
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 6
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 7
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 8
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 9
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 10
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 11
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 12
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 13
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 14
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 15
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 16
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 17
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 18
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 19
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 20
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 21
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 22
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 23
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 24
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 25
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 26
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 27
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 28
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 29
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 30
  • Audi e-tron: známé jméno a nový koncept: fotka 31


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: chybka %RoboR 12.01.2010  20:52
R8 TeeJay 12.01.2010  08:53
chrysler Rapid666 11.01.2010  23:54
Re: chybka . 11.01.2010  22:15
chybka imageMASTER 11.01.2010  21:03
Vstoupit do diskuse ›