Audi A5 Sportback: pětidveřové kupé se oficiálně představuje
Automobilka Audi konečně odhalila podobu modelu A5 Sportback, který doplní dvoudveřové kupé a kabriolet. Novince určitě nelze upírat jistou dávku elegance, ale rozhodně se nejedná o žádný převrat v designu, jak tvrdí tisková zpráva.
Audi A5 Sportback pravděpodobně nikoho nepřekvapí, protože jeho design je přesně takový jaký od čtyř spojených kruhů očekáváme. Karoserie se splývavou zádí je uhlazená a nechybí jí šmrnc, ale minimálně majitelům Audi 100 Avant (C2) vyráběného v letech 1977 až 1982 s pětidveřovou karoserií typu liftback bude nový Sportback něco připomínat. Designéři se u linií střechy ovšem odvolávají na inspiraci C sloupkem dvoudveřového Audi 100 Coupé S z roku 1969.
Ingolstadtská automobilka uvádí nový model jako pětidveřové kupé, které má doplnit nabídku verzí modelové řady A5 a přitáhnout do showroomů nové zákazníky. K tomu má dopomoci pětidveřová karoserie se splývavou zádí, která je dlouhá 4711 mm, široká 1854 mm, vysoká 1391 mm a má rozvor náprav 2810 mm. Sportovní charakter má vizuálně podpořit zužující se linie střechy, která je o 36 mm níže než u sedanu A4. K vzhledu sportovce mají přispět i bezrámové dveře a integrovaný difuzor.
Novinka je připravena pojmout čtveřici cestujících a Audi prohlašuje, že A5 Sportback své posádce nabídne srovnatelný životní prostor jako sedan A4. Řidič při pohledu na palubní desku vlastně ani nepozná v kterém z modelů řad A4 a A5 sedí.
Audi nechce nový Sportback prezentovat jen jako módní pětidveřové kupé a vyzdvihuje u sportovního vozu nepříliš zkoumanou oblast, kterou je zavazadlový prostor. Ten v základním uspořádání nabídne objem 480 litrů a po sklopení sedadel se dokáže zvětšit až na 980 litrů.
Zapomeňme na bagáž a podívejme se radši co dostane nové Audi do pohybu. Paleta pohonných jednotek nabídne tři benzinové motory a trojici turbodieselů.
Fanoušci svíček se mohou těšit na čtyřválec 2.0 TFSI. Ten bude k dispozici ve dvou verzích. První z nich poskytne výkon 180 koní (132 kW) a točivý moment 320 Nm. Roztáčet bude pouze kola přední nápravy. Silnější verze dvoulitru nabídne 211 koní (155 kW) a točivý moment 350 Nm. Spolupracovat bude s pohonem všech čtyř kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 6,6 s a dosáhne maximální rychlosti 241 km/h.
Vrcholem nabídky zážehových motorů se stane šestiválce o objemu 3,2 litru s výkonem 265 koní (195 kW) a točivým momentem 330 Nm. S touto jednotkou bude rovněž spolupracovat pohon všech kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h je stejné jako u silnějšího 2.0 TFSI tedy 6,6 s, ale maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
V roce 2010 má tyto benzinové motory doplnit ještě čtyřválec 1.8 TFSI s výkonem 160 koní (118 kW), pohánějící pouze kola přední nápravy.
Příznivce nafty potěší čtyřválec 2.0 TDI. Ten bude k dispozici s výkonem 143 koní (105 kW) a točivým momentem 320 Nm ve spojení s pohonem předních kol. V nabídce bude i silnější verze s výkonem 170 koní (125 kW), točivým momentem 350 Nm a pohonem všech čtyř kol.
Turbodiesely zastoupí i dva šestiválce. Prvním z nich je 2.7 TDI s výkonem 190 koní (140 kW), točivým momentem 400 Nm a pohonem předních kol. Druhým je 3.0 TDI o výkonu 240 koní (176 kW), točivém momentu 500 Nm, spolupracující s pohonem všech kol.
Audi ve svých materiálech vyzdvihuje řadu prvků, které mají zpříjemnit život s A5 Sportback a jedním z nich se má stát i ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu na přední nápravě, které má zajistit lepší odezvu v řízení a efektivně vyrovnávat reakce vozu při jeho různém naložení.
V nabídce příplatkové výbavy nebude chybět ani systém volby režimu jízdy Audi drive select, který umožní vybrat si ze tří různých režimů, které ovlivňují charakteristiku odezvy plynového pedálu, hladinu otáček pro přeřazení 7stupňové dvouspojkové převodovky S tronic nebo bezestupňové převodovky multitronic a proměnlivost účinku posilovače řízení.
Audi společně s odhalením podoby a základních technických údajů a specifikací zveřejnilo i ceny pro domácí trh. A5 Sportback bude v Německu startovat s cenou od 33.650 euro ( zhruba 880.000,–Kč) za motor 2.0 TFSI s výkonem 180 koní.
Fotogalerie
Tapety na plochu
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Proboha proc | Johnny_P | 20.07.2009 16:11 |
Re: Proboha proc | babo83 | 17.07.2009 12:14 |
Re: Proboha proc | getzo | 17.07.2009 02:18 |
Proboha proc | %Johny Blaze | 17.07.2009 01:15 |
hmm | mijunior | 16.07.2009 19:50 |
velikosti | honza.., | 16.07.2009 15:17 |
hezčí než současná A4 | Honza K. | 16.07.2009 13:51 |
politika | getzo | 16.07.2009 13:02 |
A4 liftback | %ROB1 | 16.07.2009 10:46 |
A5 vs. CC | hubertus | 16.07.2009 10:30 |
Kam A5 zařadit ? | xTheox | 16.07.2009 10:26 |
Vstoupit do diskuse › |