Audi A1 1,4 TFSI (136 kW): 185 koní je asi málo pro S1
Jednou z novinek se čtyřmi spojenými kruhy na přídi bude v Paříži Audi A1 s přeplňovaným čtyřválcem 1,4 TFSI o výkonu 185 koní. Tato motorizace stane sice na vrcholu nabídky, ale jen do příchodu verze S1.
Audi opět předvádí, že mezi koncernovými značkami má výsadní postavení. Zatímco vrchol u Seatu Ibiza, Škody Fabia a Volkswagenu Polo představují verze Cupra, RS a GTI s přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 180 koní (132 kW), A1 nastoupí s výkonem 185 koní (136 kW). Toto provedení ovšem stále ještě nenese označení S1.
Pod kapotou Audi A1 se nastěhoval zážehový čtyřválcový motor 1,4 TFSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna na výkon 185 koní (136 kW) a točivý moment 250 Nm. Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, která přenáší sílu motoru na kola přední nápravy.
Přeplňovaní čtyřválcové čtrnáctistovky kombinací kompresoru a turbodmychadla používá koncern VW již několik let. Kompresor se v Audi A1 pouští do akce od 1500 min-1 a ve většině situací se odpojuje při 2400 min-1. Turbodmychadlo nastupuje nejpozději od 3500 min-1 a vzhledem k tomu, že není využíváno při nízkých otáčkách rozhodli se vývojáři pro použití většího turba.
Audi A1 s motorem 1,4 TFSI o výkonu 185 koní má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosahovat maximální rychlosti 227 km/h. Podle oficiální tiskové zprávy jsou však tato čísla pouze předběžná. Ingolstadt se vedle informací o dynamických vlastnostech malého hatchbacku pochlubil i jeho spotřebou paliva. Ta má být v kombinovaném cyklu 5,9 litru na 100 km a emise CO2 mají hodnotu 139 g/km.
Podvozek, stejně jako u verzí s méně výkonnými motory, kombinuje klasické uspořádání se vzpěrou MacPherson a zkrutnou příčkou vzadu. Standardem pro nejvýkonnější současnou A1 jsou přední brzdové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 288 mm a stabilizační systém ESP, který je doplněn funkcí elektronické náhrady samosvorného diferenciálu. Přibrzďováním vnitřního kola v zatáčce tento systém zlepšuje trakci přední nápravy a tím zvyšuje účinnost přenosu momentu na vozovku a snižuje nedotáčivost.
Součástí bezpečnostní výbavy jsou čelní, boční i hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy, předpínače bezpečnostních pásů a Isofix na zadních sedadlech. Prodej Audi A1 1,4 TFSI (136 kW) bude zahájen koncem roku s cenou 24.250 euro (zhruba 601.500,– Kč). Standardní specifikace vychází z výbavy Ambition, k níž přidává 17palcová kola, exteriérový paket S line, zatmavení hlavních světlometů, manuální klimatizaci, barevné části interiéru s označením mono.pur a diodové vnitřní osvětlení.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
souhlas:)))) | laufík | 22.09.2010 02:02 |
hnus.. | Patrik_ | 21.09.2010 12:50 |
Re: noo... | *Vavris* | 21.09.2010 08:27 |
Re: noo... | laufík | 20.09.2010 22:46 |
noo... | laufík | 20.09.2010 22:44 |
Vstoupit do diskuse › |