Aston Martin V12 Vantage se chystá do Ženevy (nové foto)
Už se to blíží! Nejbestiálnější produkční Aston všech dob na nás bude čekat v Ženevě.
Ženevský autosalon se blíží, do jeho zahájení zbývá už méně než měsíc, a nám se pomalu ale jistě zvedá tep. Svou výstavní premiéru zde totiž bude mít nejnovější kupé automobilky Aston Martin, a to model V12 Vantage.
Nejedná se „jen“ o dalšího koně z vynikajícího rodu, model V12 Vantage nad svými předchůdci vyniká svým výkonem. Jeho šestilitrový vidlicový dvanáctiválec produkuje špičkový výkon 380 kW (517 koní) a nejvyšší točivý moment 570 Nm. Díky tomuto velmi potentnímu motoru dokáže automobil sprintovat z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy a uhánět nejvyšší rychlostí 305 km/h.
Aston Martin V12 Vantage má vnější rozměry 4380×1865×1241 mm. Délka v podstatě srovnatelná s vozy nižší střední třídy spolu s výškou necelých 125 centimetrů a šířkou 186,5 cm (bez zrcátek) dělá z Vantage velmi ďábelskou placičku, kterou dostat do ruky na okruhu musí být opravdu zážitek. Auto stojí na devatenáctipalcových kolech, obutých do pneumatik Pirelli P Zero Corsa o rozměru 255/35 ZR19 vředu a 295/30 ZR19 vzadu. Díky karbonovým, ventilovaným brzdám o rozměru 398, resp. 360 mm je zastavení tohoto 1680 kg vážícího supersportu dílem okamžiku. Masivní dvanáctiválec, ukrytý pod dlouhou kapotou je o celých 100 kilogramů těžší než osmiválec slabší verze. Proto přišla na řadu karbonová redukční dieta. Díky novým sedadlům, kovaným kolům nebo karbonovým výplním interiéru se hmotnost podařilo srazit o pěkných 50 kilogramů a inženýři jsou prý také spokojení s rozložením hmotnosti mezi nápravy v poměru 51:49. Upraven byl pochopitelně podvozek, který je nyní sportovnější a o 15 mm nižší.
Aby Aston fungoval co nejlépe jako luxusní (a neobyčejně rychlé) GT, potřebuje mít také odpovídající dojezd. Vždyť koho by bavilo pořád zastavovat u pumpy. Nádrž o objemu 80 litrů v kombinovaném cyklu vystačí (podle papírů) na nějakých 500 kilometrů, nesmíte ale dvanáctiválec moc dráždit. O praktičnost se nebojte, zavazadlový prostor je stejně velký jako ve Škodě Fabii. Není nakonec ten Aston V12 ideální auto pro mladé, bezdětné páry? Oficiální cenu zatím nevíme, každopádně pokud opravdu chcete jednoho z 1000 V12 Vantage, které budou vyrobeny, měli byste asi začít šetřit. Kvůli zajištění exkluzivity výrobí v Gaydonu pouze tři sta až pět stovek těchto vozů ročně. První exempláře by se měly dostat k majitelům letos na podzim.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: AM | %Toshi | 05.02.2009 18:39 |
Re: AM | staňa | 05.02.2009 16:39 |
Re: AM | pepagl | 05.02.2009 12:33 |
Re: AM | Aleš | 05.02.2009 12:02 |
Re: AM | Prakkkkk | 05.02.2009 09:46 |
Re: AM | gggjj | 05.02.2009 01:08 |
Re: AM | pepagl | 04.02.2009 22:40 |
Re: AM | %Transporter | 04.02.2009 18:53 |
AM | DBS | 04.02.2009 17:24 |
Vstoupit do diskuse › |