Diskuse: Arturo Arino Reptile: hybridní motokára

zpět na článek
  • l@bus

    technika

    20.04.11 12:31 Reagovat

    Vzhedově to celkem ujde i když žádný zázrak to taky není ale technika je absolutně vycucaná z prstu.

    Hrubis: Ta účinnost kolem 70% je účinnost objemová(vysoký výkon, malý objem) ne?

  • trtak

    TrackMania

    19.04.11 23:17 Reagovat

    Myslím že ten týpek hrál až moc TrackMania Nations, čekal jsem něco víc originální >:D :-) nechce postavit rovnou Batmobil na značkách >:D

  • laufečekfoto laufecek

    Re: easd

    19.04.11 13:49 Reagovat

    ...Rosi, teď si nepatrně vzpomínám, že jednou byl (tuším v RR) použit Wankel dízl? :-)
    ...měl skoro 300koní, ale nevím, jak na tom byl se spolehlivostí...ale asi moc slavně ne :)))
    ...Hrubis určitě chtěl říct prostě obyč. pístové motory ;-)

  • laufečekfoto laufecek

    Re: easd

    19.04.11 13:47 Reagovat

    Hrubis: ...jop jop, právě :))) ....každý výrobce ho chtěl v 60. a 70.letech vyrábět, ale vykašlali se na to všichni, protože s tím byla šílená práce a stejně to nikdo nevypiplal k tomu, aby to fungovalo tak, jak by mělo....jediná Mazda se toho chytla a přijala tuhle výzvu, za to budu mít Mazdu vždycky rád :))) pustila se do toho s vervou a jak známe japonce, ti se s tím (s prominutím) "srali" - ale je to trefné u japonců, dokud to nevykoumali tak, aby to fungovalo podle představ a mohli to použít.... :-) za to má u mě Mazda (a vždycky mít bude) palec nahoru :yes: , že díky ní ten motor, dá se říct, přežil.... :-)
    ...ale jak tu Hrubis říkal...použít ho tak, aby technicky fungoval je nesmírně těžká a časově náročná práce....takže nevím, jak se tohle vyvine u "Arturů" ;-)
    ...jako fandím tomu, to je jasné, ale nedávám tomu moc ;-) oni zjistí, že na výrobu toho motoru jsou potřeba zkušenosti, které má dneska jenom Mazda :yes:

  • rosi007foto rosi007

    Re: easd

    19.04.11 13:46 Reagovat

    laufeček: Máš pravdu, je to 1.3.

    Hrubis: Wankel je taky spalovací motor, myslel jsi asi vznětový, ne?

    No a zrovna motor s turbem bych sem nemotal, je těžké určit nakolik je vysoký výkon zásluha turba a nakolik Wankelu. Lotus taky kdysi vyrobil na zakázku motor 1.0 o výkonu 1000k...

  • Hrubisfoto Hrubis

    Re: easd

    19.04.11 13:26 Reagovat

    No hlavně o Wankelu mluvit je pohoda, na papír se toho vejde dost, ale udělat ho v reálu, aby fungoval tak jak má je už něco jiného ... ve prospěch wankelu hovoří hlavně ohromná účinnost (tuším kolem 70-80%) která je oproti spalovacím a zážehovím motorům několikanásobná, proto stačí malý objem, s tím ruku v ruce jdoucí nízkou váhu, na slušný výkon. Např Mazda RX7 (asi největsí wankel legenda) měla 1,3 turbo o výkonu 270hp už před x lety. Ale spolehlivost, údržba i cena vývoje a výroby je nejspíš neadekvátní těmto plusům, jinak by se toho chytli ostatní výrobci ... Wankl je technologický skvost, ale jeho náročnost na všechno je asi moc vysoká ... Zatim ho na hranici použitelnosti v běžném životě zvládla jen mazda, proto si myslím, že pro nějakou malou firmičku to bude moc velký sousto ;-\

  • laufečekfoto laufecek

    Re: easd

    19.04.11 13:15 Reagovat

    ...Rosi, nemá RX8 1,3? :))) kamarád ji má a jako ten motor funguje skvostně...jeho průběh, jeho výkon, křivka krouťáku, jeho projev...všechno je prostě "ŤIP-ŤOP"...já osobně tenhle motor mám velice v lásce, ale nevím, 751koní z Wankelu...no jestli to udělají, tak jsem zvědav na tu výdrž ;-)
    ...jinak ale máš pravdu, třeba tu 2,7 takhle poskládají noooo :))) já vážně nejsem přes Wankely specialista....
    ...ale jak jsi správně podotkl, ještě to ani není zrealizované, ale mají přesná čísla, to je nějaké zajímavé >:-[]

  • rosi007foto rosi007

    Re: easd

    19.04.11 13:09 Reagovat

    laufeček: Ty rotory můžou být třeba čtyři, tuším, že v 1.6 RX8 jsou 2.

    Já jen nechápu, proč ti designéři vesele udávají absolutně přesná čísla o motoru, když zatím existuje jen pár obrázků auta. To jako "líbí se mi číslo 751, tak to bude mít 751 koní"? To sou fakt retardi, co si hrajou na konstruktéry.

  • laufečekfoto laufecek

    Re: easd

    19.04.11 12:57 Reagovat

    ....takhle velký objem u wankelu a takový výkon? ...no zní to sice krásně a bylo by to úžasné, ale taky tomu moc nedávám....ano, v RX-2/3/4/5/7/8 Wankel funguje dodnes, ale to s daleko nižším objemem....pokud bude mít objem větší, bude (troufám si říct) o něco těžší a díky většímu objemu bude rotor mít podle mě více práce s otáčkami a bude víc namáhán....a tak podle mě nevydrží až tolik, co v novodobých RX mazdách (myšlena teď 7/8....
    ...nejsem odborník přes Wankel, to doufám, že někdo mi to tady více objasní, ale podle mě to nebude až tak slavné s realizací ;-)

    ...ale je to škoda, tohle se mi opravdu hodně líbí :yes:

  • ICE.foto ICE-

    Re: easd

    19.04.11 12:42 Reagovat

    proc ne??? Wankluf rotacni motor maji tusim RX5 tak proc by ji nevyrobili i pro tohle, casto se to pry opotrebavalo ale pry to vyresili.

  • Hrubisfoto Hrubis

    easd

    19.04.11 12:35 Reagovat

    Wankel 2,7 WTF o_O ... tak to asi buhužel nevznikne :'-(

zpět na článek


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 22379 | Zobrazit seznam všech anket