Arrinera: kompletní info o polském supersportu

Arrinera: kompletní info o polském supersportu: titulní fotka Vše podstatné, co byste měli vědět o novém supersportu z Polska, na jednom místě. Třeba i to, že není tak úplně polské...

Polské superauto od Arrinera Automotive už má za sebou úspěšnou vývojovou fázi a je údajně připravena na sériovou výrobu. To s sebou pochopitelně přináší i odtajnění kompletní technické specifikace, která bude asi tím nejdůležitějším při rozhodování o koupi malosériového auta (navíc s polským rodným listem).

Poláci nezačali úplně od píky. Za Arrinerou stojí britská firma Fenix Automotive, kterou založil bývalý majitel automobilky Noble, jenž se stal členem představenstva a významným akcionářem Arrinery. A vzhledem k tomu, že je Lee Noble odborník na slovo vzatý, lze očekávat, že bude mít polsko-britské auto slušný potenciál.

O designu ve stylu vozů značek lamborghini už toho bylo napsáno spousta, pojďme se tedy nyní věnovat technice. Srdcem auta je, jak už to tak u malovýrobců bývá, kompresorem přeplňovaný motor LS9 V8 6.2 z Corvette ZR1, jenž je umístěn před zadní nápravou a vyladěn na výkon 650 koní (478 kW) a disponuje točivým momentem 820 Nm. Ten autu zajistí zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,2 s, z nuly na 200 to zvládne za 8,9 s, čtvrtmíli zdolá za rovných 11 s a rozjede se na rychlost 340 km/h, přičemž třístovku mine za méně než půlminutu jízdy.

V zatáčkách pak zvládne příčné zrychlení až 1,3 g. A když už jsme u těch géček, při brzdění vyvine arrinera přetížení 1,1–1,3 g.

Tyto parametry by nebyl možné bez použití lehkých materiálů na konstrukci kupé. Podvozek navržený přímo Noblem je sice ocelový, ale údajně lehký, panely karoserie a podlaha jsou zhotoveny z karbon-kevlaru. Výkonová hmotnost by se měla podle výbav a použitých materiálů pohybovat mezi 1,1–2,9 kg na koně, což jsou dech beroucí čísla.

Poháněna jsou prostřednictvím manuálního šestikvaltu Graziano zadní kola o rozměru 335/30 R 19, vpředu jsou použity pneumatiky 255/35 R 19. V jejich ráfcích se ukrývají 380mm karbonkeramické kotouče se šestipístkovými třmeny, vzadu se do 350mm disků zakusují čtyřpístky. Ze třísetkilometrové rychlosti zastaví za méně než 7 s a oblíbenou supersportovní disciplína 0–300–0 km/h absolvuje za méně než 40 sekund. Úkon 0–200–0 km/h by měl být záležitostí 14,3 s a z dvoustovky zastaví na 133 metrech. Už se vám z těch čísel točí hlava?

Vůz je dlouhý 4450 mm, široký 20156 mm a vysoký 1190 mm, má rozchod kol 1594/1744 mm a rozvor 2695 mm. Interiér je tvořen koženým čalouněním a kompozity, v kabině nechybí bohatá bezpečností a komfortní výbava, za vše jmenujme třeba systém nočního vidění a čtyřbodové pásy na obou koncích spektra.

Auto už je sice hotové, ale ještě asi tak rok potrvá příprava na sériovou výrobu, takže první kousky začnou v Polsku vznikat na podzim 2012 a ceny by měly začínat na 100 000 librách (cca 2,8 milionu korun), což není úplně špatná cenovka. Arrinera také slibuje práce na dalším modelu, půjde o puristický roadster s možností výběru jednoho nebo dvou sedadel, bez zavazadlového prostoru, s váhou kolem 500 kg, vybavený motorem o výkonu 20–300 koní.

Fotogalerie

  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 1
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 2
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 3
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 4
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 5
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 6
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 7
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 8
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 9
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 10
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 11
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 12
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 13
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 14
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 15
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 16
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 17
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 18
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 19
  • Arrinera: kompletní info o polském supersportu: fotka 20

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
...hmmm Mfreak 22.09.2011  03:10
Takových "supersportů" samael 21.09.2011  23:01
Re: supersport SSSSS 21.09.2011  22:15
Re: supersport fida325i 21.09.2011  19:33
Roadster ef 21.09.2011  19:12
supersport tato 21.09.2011  18:07
Re: UWAGA! Český supersport 21.09.2011  17:06
trosku siroky nie * 21.09.2011  17:00
Re: UWAGA! "J@W" 21.09.2011  16:46
UWAGA! Gali 21.09.2011  16:28
Odwagi dužo! "J@W" 21.09.2011  16:23
Vstoupit do diskuse ›