Arden A-Type AJ 18: oživení minulosti

Arden A-Type AJ 18: oživení minulosti: titulní fotka V roce 1999 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představil dvorní úpravce značky Jaguar, společnost Arden, svůj A-Type založený na první generaci modelu XK8. Vzniklo 13 vozů a nyní se připravuje dalších 5.

Na první pohled to vypadá více než divně, koho bude v roce 2009 zajímat upravený Jaguar XK8 vyráběný v letech 1997 až 2005? U Ardenu mají jasno a počítají s tím, že se jim podaří udat celkem pět kusů nově postavených modelů A-Type AJ 18. produkce je omezena na pět vozů schválně, aby byl doplněn počet již vyrobených vozů na konečných 18.

Arden A-Type AJ 18 vychází z Jaguaru XK8, resp. XKR, vyráběného v letech 1997 až 2005. Německý úpravce karoserii tohoto modelu přepracoval za využití aerodynamického tunelu. Arden A-Type se při srovnání s výchozím Jaguarem vyznačuje karoserií, jíž nové přední i zadní blatníky rozšiřují o 5 cm. Nový je i přední nárazník s integrovaným spoilerem a novou maskou.

Pod kapotou původních Ardenů A-Type pracují většinou kompresorem přeplňované osmiválce o objemu 4,2 l a výkonu 455 koní (335 kW). Tehdejší sériový XKR disponoval ze stejného objemu výkonem 376 koní (276 kW). Arden měl v nabídce i verze s objemem zvýšeným na 4,5 l a výkonem až 540 koní (397 kW).

V případě připravované pětice nově postavených Ardenů A-Type ještě nebylo oficiálně uvedeno, jakých výkonů budou dosahovat jejich pohonné jednotky. Místo toho Arden uvádí, že podvozek vozů dostane nové tlumiče vyvinuté ve spolupráci s firmou Bilstein. Světlá výška se má snížit o 30 mm.

K dispozici jsou ještě informace o brzdovém systému, který má být vybaven kotouči o průměru 370 mm, do nichž se budou zakusovat šestipístkové brzdové třmeny.

Zájemci o jeden z pěti nově postavených Ardenů A-Type AJ 18 se mohou rozhodnout zda si nechají postavit výkonné kupé nebo okusí sílu osmiválce ve verzi s plátěnou střechou.

Fotogalerie

  • Arden A-Type AJ 18: oživení minulosti: fotka 1


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.