Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only

Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: titulní fotka V rámci právě probíhající výstavy Intermot představila italská Aprilia svůj modifikovaný superbike. Model RSV4 Factory APRC Special Edition má být oslavou všech úspěchů v šampionátu SBK.

Letošní vítězství v seriálu WSBK je dokonce dvojité – titul mistra světa pro Maxe Biaggiho a zároveň tovární titul pro Aprilii. To je dostatečná záminka pro představení speciální edice nejvýkonnější motorky v portfoliu. RSV4 Factory tak dostal další přídomky a posouvá se ještě blíž k závodním okruhům.

Veškeré komponenty jsou na nejvyšší možné úrovni, na které jen může produkční superbike být. Plně nastavitelný podvozek, tlumič řízení – vše značky Öhlins – zaručují perfektní jízdní vlastnosti. Navíc je zde možnost nastavit geometrii celé motorky ve třech stupních. Od předního blatníku až po kryt řetězu se Aprilka chlubí díly z uhlíkových vláken, díky čemuž klesla i hmotnost. K odlehčení pomohla i kovaná hliníková kola.

Kapalinou chlazený vidlicový 65° čtyřválec dosahuje stále stejných parametrů – 180 koní a 115 Nm. Standardem v této kategorii se už stala možnost výběru ze 3 palivových map pomocí tlačítka na řídítkách. Specialitou tohoto modelu je balík 4 elektronických pomocníků skrývající se pod společnou zkratkou APRC (Aprilia Performance Ride Control).

ATC (Aprilia Traction Control) – Jak již napovídá název, jde o systém kontroly trakce, bez kterého by bylo mnohem těžší kočírovat tak velké stádo italských hřebců. Lze vybrat z 8 stupňů nastavení citlivosti, od absolutního vypnutí až po maximální citlivost.

AWC (Aprilia Wheelie Control) – Pokud si rádi užíváte dlouhé wheelie, přeskočte prosím tento odstavec. Při okruhovém ježdění jde kolikrát o setiny sekundy a každá jízda po zadním, ať už vypadá sebevíc cool, znamenají ztrátu těchto setin. Tento systém tedy zajistí, že jakmile by mělo přední kolo tendenci se zvedat, utne zapalování v rámci milisekund a zajistí, aby obě vaše kola zůstala na silnici. Naštěstí je možné tuto funkci vypnout.

ALC (Aprilia Launch Control) – Asistenční systém velmi dobře známý ze supersportovních aut. Stačí aktivovat funkci tlačítkem, dát plný plyn a pustit spojku. o plynulý rozjezd s maximálním využitím výkonu beze ztrát se postará elektronika.

AQS (Aprilia Quick Shift) – Rychlořazení je natolik důležité při závodech, že se bez něj RSV4 neobejde. Bez nutnosti ubírat plyn nebo používat spojku je řazení lehčí úkon, než ukrást lízátko malému dítěti. Systém zároveň pomáhá minimalizovat snížení tolik důležitých otáček při řazení.

Po vzhledové stránce došlo jen k pár nepatrným změnám. Největší je změněná koncovka výfuku, která se stávala cílem časté kritiky. Nyní je užší, lehčí, menší – celkově působí lepším dojmem. Naopak zadní pneu narostla na šířku o 10 mm na výsledný rozměr 200/55–17. Barevná kombinace italské trikolory je velmi elegantní a i díky ní poznáte Special Edition na první pohled. Bohužel, cena není v současné době známá.

Fotogalerie

  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 1
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 2
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 3
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 4
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 5
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 6
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 7
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 8
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 9
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 10
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 11
  • Aprilia RSV4 Factory APRC SE – Racing only: fotka 12


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.