Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200

Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: titulní fotka Aprilia si na domácí výstavu EICMA v Miláně přivezla dva nové modely: velké cestovní enduro Caponord 1200, které patří k nejočekávanějším modelům roku, a inovovanou supersportovní krasavici RSV4 R ABS.

Aprilia Caponord 1200

Italský výrobce motocyklů už Caponord v nabídce měl, ale postupem času motocykl zmizel z nabídky a trvalo poměrně dlouho, než se cestovní enduro se značkou Aprilia objevilo. Nový Caponord měl premiéru na letošní výstavě EICMA a hned od prvního pohledu je jasné, že patří k Aprilii. Maska má inspiraci v superbiku RSV4, o kterém píšeme níže.

Pod kapotou pracuje velký dvouválec o objemu 1 197 ccm, který známe z modelu Dorsoduro. Agregát má výkon 128 koní v 8 500 ot./min a maximální točivý moment 116 Nm nastupuje v 6 500 otáčkách. Řidič dávkuje výkon pomocí elektronicky ovládaného plynu Ride-by-Wire a má k dispozici 3 palivové mapy (ostrý Sport, běžný Touring a Rain, kde je výkon omezen na 100 koní). Dále mu pomáhají elektroničtí pomocníčci: ABS, třístupňová kontrola trakce ATC.

O odpružení se stará obrácená přední vidlice Sachs s průměrem trubek 43 mm a centrální tlumící jednotka vzadu. V příplatkové verzi Travel Pack bude nový Caponord kromě centrálního stojanu a praktických postranních kufrů vybaven také semiaktivním odpružením ADD (Aprilia Dynamic Damping) a tempomat ještě zvýší cestovní komfort. Zmíníme ještě 24litrovou nádrž, která jen podtrhuje cestovatelské ambice.

Video

RSV4 R ABS/Factory ABS (2013)

Nový superbike RSV4 od Aprilie představil sám Max Biaggi, dvojnásobný mistr světa šampionátu superbiků WSBK, který mimochodem před pár týdny oficiálně ukončil kariéru. Inovace najdeme na pohonné jednotce, kde vidlicový čtyřválec dostal novou řídící jednotku a výfukový systém. Výkon vzrostl na 184 koní v 12 500 ot./min a točivý moment je 117 Nm v 10 500 ot/min. K silnějšímu motoru se správně hodí nové brzdy, radiální monobloky Brembo, se systémem ABS, který má kromě tří stupňů nastavení i možnost úplné deaktivace.

Ti všímavější u nové RSV4 najdou i nový tvar nádrže, u které se zvětšil objem na 18,5 l, nepatrně nižšího sedla pro lepší rozložení hmotnosti a optimalizaci těžiště a nových bočních plastů, kde se využilo dat a nastavení přímo z Maxova závodního motocyklu. Modifikací prošel i systém elektronických pomocníků APRC (osmistupňová kontrola trakce ATC, kontrola wheelie AWC, launch control ALC a rychlořazení AQS).

Video

Fotogalerie

  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 1
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 2
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 3
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 4
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 5
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 6
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 7
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 8
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 9
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 10
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 11
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 12
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 13
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 14
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 15
  • Aprilia news 2013: RSV4 R ABS a Caponord 1200: fotka 16

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
kQOhsHCxH SiohqTWIHRS 27.03.2013  18:01
gmULWMUqjbqeZlhVBal gFjfyAYFqWbPim 26.03.2013  18:19
Vstoupit do diskuse ›