Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej

Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej: titulní fotka BMW s turbem, to bylo kdysi něco nepředstavitelného. Automobilka známá vylepšováním mnichovských sedanů ovšem tak striktní přístup k přeplňování neměla…

V roce 1981 se objevil nový sedan automobilky Alpina, malé firmy, která se zabývala tím, že ze skvělých sedanů BMW stavěla ještě lepší. Alpina vznikla v roce 1965 jako úpravce, ale dnes je brána jako samostatná automobilka s 250 zaměstnanci. Přesto její modely, dodnes založené na vozech BMW, můžete koupit (a servisovat) v showroomech mnichovské automobilky. Mají ovšem vlastní VIN.

Zpět ale k roku 1978. Právě tehdy byl uveden model B7 S Turbo jako náhrada běžného modelu B7 postaveného na základě 528i E12. Ten se prodával od roku 1978 a při svém uvedení byl nejrychlejším vyráběným čtyřdveřovým sedanem na světě. O pár let později už to ale nestačilo, takže se právě objevila přeplňovaná verze s výkonem 330 koní.

Na prodej je unikátní kombík od AMG z roku 1979. Zřejmě jeden ze dvou vyrobených

V praxi to znamenalo maximální rychlost přes 250 km/h a zrychlení na stovku za 6,1 sekundy. Podobné parametry předčily spoustu sportovních aut té doby, jenže byznysmeni, kteří si Alpinu oblíbili, je mohli předjíždět v pohodlném sedanu – a klidně i s celou rodinou. Na stejné myšlence je postaven i úspěch divize M u BMW, která ovšem vznikla později.

Pod kapotou Alpiny je řadový šestiválec o objemu 3,5 litru s novými písty. Přeplňování obstarává turbodmychadlo KKK, nechybí mezichladič. Vyměněn byl i celý výfukový systém a zapalování. Maximum výkonu se nacházelo v 5800 otáčkách, maximum točivého momentu 500 Nm v 3000 otáčkách.

Designu Alpina dodala malý elegantní spojler na víku kufru a typické lízátko pod přední nárazník. A jako u každé Alpiny, ani u B7 nechyběly pruhy na bocích a typická kola, která dodnes tak rádi shánějí majitelé klasických BMW. Uvnitř byl jiný volant, odlišná řadicí páka a sedadla dostala zcela nové čalounění s unikátním vzorem.

V Česku je na prodej jedno kupé, které možná neznáte. Bitter CD spojuje techniku Opelu s americkou V8

Přeplňovaných B7 S Turbo vzniklo jen 60 kusů. Dnes jde tedy o vzácnost s velkou sběratelskou hodnotou. Nyní je na prodej 22. vyrobený kus z roku 1982 v tmavě modré metalíze Dark Sapphire. Nedávno prošel servisem za 190 tisíc korun, takže nového majitele čeká snad jen bezstarostné užívání si. Aukční síň RM Sotheby’s vůz nabídne 6. února v Paříži a odhaduje se, že se prodá za 5 až 6 milionů korun.

Fotogalerie

  • Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej: fotka 1
  • Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej: fotka 2
  • Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej: fotka 3
  • Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej: fotka 4
  • Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej: fotka 5
  • Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej: fotka 6
  • Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej: fotka 7
  • Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej: fotka 8
  • Alpina B7 S Turbo byla vylepšená „sedmička“, která proháněla i supersporty. Právě teď je jedna na prodej: fotka 9


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: pětka MoLoTov 12.02.  18:33
pětka DeeCee 30.01.  21:03
Vstoupit do diskuse ›